شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

آموزش کامپیوتر صفر تا صد ( رایگان )

دسته بندی ها

اینترنت

نویسنده

amirhamzh

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

10 دقیقه

معرفی دوره رایگان آموزش کامپیوتر

 


اگر قصد شرکت در دوره جامع جادوی کامپیوتر را دارید روی لینک زیر کلیک کنید

دوره جامع جادوی کامپیوتر 



نظرات دانشجویان دوره جامع جادوی کامپیوتر 

 


 

 

اگر قصد شرکت در دوره جامع جادوی کامپیوتر را دارید روی لینک زیر کلیک کنید

دوره جامع جادوی کامپیوتر 

 


قبل از شروع آموزش کامپیوتر رایگان، بهتر است از تاریخچه کامپیوتر هم چیز را بدانیم.

از زمان معرفی اولین کامپیوتر چند منظوره مدرن در بیش از 50 سال پیش، دنیای تجارت به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

ENIAC (Electronic Numerical Integrator and Computer)، طراحی شده توسط Dr. Mauchly و Eckert، دو مهندس آمریکایی، در سال 1946 در دانشگاه پنسیلوانیا راه اندازی شدند. این دستگاه 30 تنی یک اتاق ۳۰*۳۰ را اشغال می کرد، حاوی 18000 لوله خلاء بود که با سیم کشی 500 مایلی به هم متصل شده بودند و می توانست 100000 عملیات را در هرثانیه انجام دهد.این کامپیوتر آنقدر برق مصرف می‌کرد که چراغ‌های بخش فیلادلفیا را که در آن قرار داشت کم کرد.

به لطف توسعه تراشه یکپارچه، کامپیوتر به ماشینی بسیار کوچکتر، قدرتمندتر و ارزانتر تبدیل شده است. میکروکامپیوتر امروزی 3000 برابر سبک‌تر از ENIAC است، 4000 برابر سریع‌تر عمل می‌کند و هزینه کمتری دارد. سایر نوآوری ها کامپیوتر را به اندازه کافی برای استفاده کودک آسان کرده و برای کاربردهای مختلف از اخترفیزیک تا بازی های سبک آرکید به اندازه کافی همه کاره است. در نتیجه کاهش اندازه و هزینه، رایانه‌ها امروزه تقریباً در هر گوشه جهان، از مراکز تحقیقاتی و دفاتر مرکزی شرکت‌ها گرفته تا مدارس و خانه‌ها، یافت می‌شوند.

برای دیدن شواهدی از انقلاب کامپیوتری فقط کافی است به اطراف یک دفتر تجاری نگاه کنید. در یک دفتر بزرگ، ممکن است انواع کامپیوترها را پیدا کنید، از یک کامپیوتر مرکزی که در اتاقی مخصوص به خود قرار دارد تا یک “دستیار شخصی” به اندازه کف دست که در کیف یک مدیر قرار دارد.

 تعداد فزاینده ای از حرفه ها به رایانه متکی هستند و حسابداری یکی از آنهاست. این مقدمه اصول سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما کمک کند برای مطالب ارائه شده در متن آماده شوید.شاید بتوانید الان یک آموزش کامپیوتر ببینید .

 

 

کامپیوتر چیست؟

وقتی به یک کامپیوتر فکر می کنیم، معمولاً سخت افزار کامپیوتر را به تصویر می کشیم: مانیتور، صفحه کلید و مدارهای الکترونیکی موجود در کیس. با این حال، کامپیوتر چیزهای بیشتر از این دارد. عنصر گمشده نرم افزار است – دستورالعمل هایی که به کامپیوتر می گوید چگونه با سخت افزار کار کند. همه کامپیوترها برای عملکرد باید این دو جزء را داشته باشند. با این حال، این نرم‌افزار است که یکی از متمایزترین ویژگی‌های رایانه را می‌دهد – توانایی برنامه‌ریزی یک ماشین برای انجام بسیاری از عملکردهای مختلف.

به طور کلی، کامپیوتر ماشینی است که تحت کنترل دستورالعمل های ذخیره شده در حافظه خود عمل می کند. این عملیات و دستورالعمل‌ها کامپیوتر را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از یک کاربر دریافت کند (ورودی)، داده‌ها را طبق قوانین مشخص شده (فرآیند) تبدیل و دستکاری کندو نتایج (خروجی) تولید کند. علاوه بر این، داده ها، دستورالعمل ها و اطلاعات برای بازیابی و استفاده ذخیره می شوند. بسیاری از رایانه ها همچنین قادر به انجام یک کار دیگر هستند: برقراری ارتباط مستقیم با سایر ماشین ها.پس  یک آموزش کامپیوتر رایگان را شروع میکنیم.

کامپیوتر وسیله‌ای قابل برنامه ریزی است که داده ها را ذخیره، بازیابی و پردازش می کند. 

اصطلاح “computer ” در ابتدا به رایانه های انسانی داده شد که محاسبات عددی را با استفاده از ماشین حساب های مکانیکی مانند قانون چرتکه و اسلاید انجام می دادند. این اصطلاح بعداً به یک دستگاه مکانیکی اطلاق شد که آنها شروع به جایگزینی کامپیوترهای انسانی کردند. رایانه های امروزی دستگاه های الکترونیکی هستند که داده ها را می پذیرند (input)، آن داده ها را پردازش می کنند، خروجی تولید می کنند و نتایج را ذخیره می کنند .

در زیر تصویر یک کامپیوتر با هر یک از اجزای اصلی را مشاهده می کنید. در تصویر زیر می توانید کامپیوتر رومیزی، صفحه نمایش تخت، بلندگوها، کیبورد و ماوس را مشاهده کنید. ما همچنین هر یک از دستگاه های ورودی و خروجی را برچسب گذاری کرده ایم.

 

برای کارکرد کامپیوتر به چه قطعاتی نیاز است؟

یک کامپیوتر به تمام اجزای ذکر شده در بالا نیاز ندارد. با این حال، یک کامپیوتر بدون داشتن حداقل قطعات ذکر شده در زیر نمی تواند کار کند.

پردازنده – مؤلفه ای که دستورالعمل ها را از نرم افزار و سخت افزار اجرا می کند.

حافظه – ذخیره سازی اولیه موقت برای داده هایی که بین ذخیره سازی و CPU حرکت می کنند.

مادربرد (با گرافیک آنبرد) – مؤلفه ای که همه اجزا را به هم متصل می کند.

دستگاه ذخیره سازی (به عنوان مثال، هارد دیسک) – حافظه ثانویه کندتر که داده ها را به طور دائم ذخیره می کند.

با این حال، اگر رایانه‌ای با حداقل قطعات بالا داشته باشید، تا زمانی که حداقل یک دستگاه ورودی (به عنوان مثال، صفحه کلید) را وصل نکنید، نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید. همچنین، برای اینکه ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، به حداقل یک دستگاه خروجی (به عنوان مثال، مانیتور) نیاز دارید.

انواع کامپیوتر

هنگامی که در مورد یک کامپیوتر یا یک “PC ” صحبت می کنید، معمولاً به یک رایانه رومیزی که در خانه یا محل کار یافت می شود اشاره می کنید. در زیر تمام نمونه‌های متفاوتی از آنچه امروزه یک کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود، آورده شده است.

آموزش کامپیوتر _سخت افزار(HARDWARE)

ساختار فیزیکی که پردازنده، حافظه، ذخیره سازی، پورت های ارتباطی و دستگاه های جانبی کامپیوتر را در خود جای داده است. هر یک از این اجزا (devices) دارای ویژگی های متفاوتی هستندهدف، که ممکن است پذیرش ورودی، ذخیره داده یا ارسال خروجی باشد.

به عنوان مثال، ماوس و میکروفون دستگاه های ورودی هستند که برای ثبت فعالیت های کاربر و تبدیل آنها به داده هایی که به واحد سیستم منتقل می شوند استفاده می شوند. هارد دیسک یک واحد ذخیره سازی است که در آن داده ها ذخیره شده و توسط دستگاه های دیگر قابل دسترسی است.

مانیتور یا بلندگو دستگاه های خروجی هستند که داده های پردازش شده را به (به ترتیب) سیگنال های تصویری و صوتی تبدیل می کنند.

معمولاً اجزای اصلی که نشان دهنده حداقلی هستند که به رایانه اجازه عملکرد می دهند عبارتند از:

• پردازنده (CPU)

مؤلفه ای که ورودی های دریافتی از سخت افزار و نرم افزار را پردازش و اجرا می کند.

• مادربرد

بردی که ارتباط اولیه بین تمام اجزای سخت افزاری و دستگاه های دیگر (داخلی و خارجی) را فراهم می کند.

• حافظه (RAM)

یک فضای ذخیره سازی موقت داده که اطلاعاتی را که CPU به طور فعال از آن استفاده می کند، ذخیره می کند.

• دستگاه ذخیره سازی (Storage device)

دستگاه ذخیره سازی که در آن داده ها به صورت دائمی ذخیره می شوند. کندتر از RAM است.

• واحد تأمین برق (Power supply unit)

این کاملاً قابل توضیح است: بدون برق، هیچ دستگاه الکترونیکی نمی تواند کار کند!

آموزش کامپیوتر _ نرم افزار(SOFTWARE)

تمام بخش‌های کامپیوتر که کاملاً فیزیکی نیستند، مانند داده‌ها، برنامه‌ها، برنامه‌ها، پروتکل‌ها و غیره، به طور کلی به عنوان «نرم‌افزار» تعریف می‌شوند. اگرچه نرم افزار هیچ شکل مادی ندارد، اما دریافت اطلاعات، رمزگذاری، ذخیره و پردازش آن کم اهمیت نیست.

نرم افزارهای کامپیوتری شامل تمامی داده های اجرایی و غیرقابل اجرا مانند اسناد، رسانه های دیجیتال، کتابخانه ها و اطلاعات آنلاین می باشد. سیستم عامل کامپیوتر (OS) و تمامی برنامه های کاربردی آن نیز نرم افزاری هستند.

یک کامپیوتر با برنامه‌های نرم‌افزاری کار می‌کند که برای خواندن، تفسیر و اجرا به معماری سخت‌افزار زیربنایی آن فرستاده می‌شوند. کامپیوترها بر اساس قدرت محاسباتی، ظرفیت، اندازه، تحرک و سایر عوامل به عنوان رایانه‌های شخصی (PC)، رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های لپ تاپ، رایانه های کوچک، رایانه ها و دستگاه‌های دستی، رایانه‌های بزرگ یا ابر رایانه‌ها طبقه بندی می شوند.

سیستم عامل (OPERATING SYSTEM) به چه معناست؟

سیستم عامل (OS)، در کلی ترین معنای آن، نرم افزاری است که به کاربر اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی دیگر را بر روی یک دستگاه محاسباتی اجرا کند.

یادگیری سیستم عامل در آموزش کامپیوتر رایگان :

سیستم عامل منابع سخت افزاری نرم افزار کامپیوتر را مدیریت می کند، از جمله:

دستگاه های ورودی مانند صفحه کلید و ماوس.

دستگاه های خروجی مانند نمایشگرها، چاپگرها و اسکنرها.

دستگاه های شبکه مانند مودم، روتر و اتصالات شبکه.

وسایل ذخیره سازی مانند درایوهای داخلی و خارجی.

سیستم عامل همچنین خدماتی را برای تسهیل اجرای کارآمد و مدیریت و تخصیص حافظه برای هر برنامه کاربردی نرم افزار نصب شده اضافی ارائه می دهد.اگر چندین برنامه به طور همزمان در حال اجرا باشند (مانند مرورگر اینترنت، فایروال و آنتی ویروس)، سیستم عامل منابع کامپیوتر (حافظه، CPU و فضای ذخیره سازی) را اختصاص می دهد تا مطمئن شود که هر یک از آنها آنچه لازم است را دریافت می کند.

در حالی که ممکن است یک برنامه نرم افزاری مستقیماً با سخت افزار ارتباط برقرار کند، اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها برای یک سیستم عامل نوشته شده اند که به آنها امکان می دهد از کتابخانه های رایج استفاده کنند و نگران جزئیات سخت افزار خاصی نباشند. در این راستا، سیستم عامل به عنوان یک چارچوب جامع عمل می کند که همه برنامه ها می توانند با آن به روشی سازگار تعامل داشته باشند و کل فرآیند توسعه را بسیار ساده کنند.

نمونه هایی برای سیستم عامل ها عبارتند از:

اندروید

iOS

Mac OS X

ویندوز مایکروسافت

لینوکس

برخی از سیستم عامل ها در دهه 1950 توسعه یافتند، زمانی که رایانه ها می توانستند تنها یک برنامه را در یک زمان اجرا کنند. بعداً در دهه، رایانه ها شامل برنامه های نرم افزاری بسیاری بودند که گاهی اوقات کتابخانه نامیده می شدند، که برای ایجاد شروع سیستم عامل های امروزی به یکدیگر متصل شدند.

سیستم عامل از اجزا و ویژگی های زیادی تشکیل شده است. اینکه کدام ویژگی به عنوان بخشی از سیستم عامل تعریف می شود با هر سیستم عامل متفاوت است.

 

سه جزء سیستم عامل که به راحتی تعریف می شوند:

آموزش کامپیوتر رایگان- هسته سیستم عامل (Kernel)

این کنترل سطح پایه را بر تمام دستگاه های سخت افزاری رایانه فراهم می کند. نقش‌های اصلی شامل خواندن داده‌ها از حافظه و نوشتن داده‌ها در حافظه، پردازش دستورات اجرایی، تعیین نحوه دریافت و ارسال داده‌ها توسط دستگاه‌هایی مانند مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس است. و تعیین نحوه تفسیر داده های دریافتی از شبکه ها. هسته های یکپارچه طراحی ساده تری دارند و از یک کد واحد تشکیل شده اند که با تمام سخت افزارها و نرم افزارها ارتباط برقرار می کند.

میکروکرنل ها سرویس های کاربر و کرنل را در فضاهای آدرس مختلف پیاده سازی می کنند، اندازه آنها را کاهش می دهند، اما استفاده از ارسال پیام برای اجرای سرویس ها را مجبور می کنند.

آموزش کامپیوتر -رابط کاربری (UI)

این مؤلفه امکان تعامل با کاربر را می دهد که ممکن است از طریق نمادهای گرافیکی و دسکتاپ یا از طریق خط فرمان رخ دهد.

رابط کاربری بیشتر به Command Line Interface (CLI) تقسیم می‌شود که شامل یک رابط متنی است که در آن کاربران پیشرفته می‌توانند دستورات خاصی را با تایپ کردن آنها درخواست کنند، و یک رابط کاربری گرافیکی (GUI).

یک رابط بصری  که به کاربر نهایی اجازه می دهد تا با تعامل با نمادها، نمادها و منوها با استفاده از یک دستگاه ورودی مانند ماوس یا صفحه لمسی، دستورات را صادر کند.

آموزش اکسل صفر تا صد
اکسل یک برنامه صفحه گسترده از مایکروسافت و جزء گروه محصولات آفیس آن برای برنامه های تجاری است. مایکروسافت اکسل کاربران را قادر می سازد تا داده ها را در یک صفحه گسترده قالب بندی، سازماندهی و محاسبه کنند.
با سازماندهی داده ها با استفاده از نرم افزارهایی مانند Excel، تحلیلگران داده و سایر کاربران می توانند مشاهده اطلاعات را با افزودن یا تغییر داده ها آسان تر کنند. اکسل حاوی تعداد زیادی جعبه به نام سلول است که در ردیف ها و ستون ها مرتب شده اند. داده ها در این سلول ها قرار می گیرند. نرم افزار صفحه گسترده برای پلتفرم های ویندوز، macOS، اندروید و iOS در دسترس است.

موارد استفاده رایج اکسل
اکسل بیشتر در تنظیمات تجاری استفاده می شود. به عنوان مثال، در تجزیه و تحلیل کسب و کار، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت عملیات و گزارش عملکرد استفاده می شود . اکسل از مجموعه بزرگی از سلول های فرمت شده برای سازماندهی و دستکاری داده ها و حل توابع ریاضی استفاده می کند. کاربران می توانند با استفاده از ابزارهای نموداری، جداول محوری و فرمول ها، داده ها را در صفحه گسترده مرتب کنند . برنامه صفحه گسترده همچنین دارای یک زبان برنامه نویسی ماکرو به نام Visual Basic for Applications است.

 

جمع آوری و تأیید داده های تجاری
تحلیل کسب و کار
ورود و ذخیره داده ها
تحلیل داده ها
گزارش عملکرد
تحلیل استراتژیک
حسابداری و بودجه
مدیریت اداری و مدیریتی
مدیریت حساب
مدیریت پروژه
آموزش Microsoft Word یا همان ورد
نرم‌افزار پرکاربرد و محبوب شرکت Microsoft است که برای تایپ و ویرایش متن، طراحی مستندات، ساخت نامه‌ها، گزارش‌ها، رزومه و سایر نوع اسناد متنی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است که با آشنایی با آن‌ها می‌توانید به صورت حرفه‌ای از آن استفاده کنید. در ادامه، چند مورد از مفاهیم اساسی و آموزش‌های کاربردی Microsoft Word را ذکر می‌کنم:

1. مقدمه محیط Word: شروع به آشنایی با محیط کاری و ترکیبهای اصلی Word کنید که شامل منوها، نوارها، نوار وظایف و پنجره ویرایشگر متن است.
2. تایپ متن و ویرایش: آموزش تایپ متن، اصلاح ویرایشی و کار با نشانگر موس (کرسر) را فرا بگیرید.
3. فرمت‌بندی متن: آشنایی با فرمت‌بندی‌های مختلف متن از قبیل تغییر اندازه و نوع فونت، رنگ‌آمیزی متن، استفاده از سبک‌ها (Styles) و … را فرا بگیرید.
4. قالب‌بندی صفحه: آموزش قالب‌بندی صفحه، شامل تنظیم حاشیه‌ها، سربرگ و ته‌برگ، شماره‌گذاری صفحات و … را مرور کنید.
5. ایجاد جداول و نمودارها: آموزش ساخت جدول و استفاده از ابزارهای گرافیکی Word مانند نمودارها، اشکال و … را بررسی کنید.
6. ایجاد فهرست‌ها و فهرست مطالب: یادگیری روش‌های ایجاد فهرست‌های شماره‌گذاری شده و نقطه‌گذاری شده و همچنین فهرست مطالب خودکار.
7. تعامل با تصاویر و چسباندن‌ها: آموزش وارد کردن تصاویر و چسباندن‌ها در مستندات Word.
8. مدیریت مستندات و ذخیره‌سازی: یادگیری نحوه مدیریت مستندات، ذخیره‌سازی، باز کردن و ذخیره به‌صورت مختصر و تحت عنوان اطلاعات هر فایل.
9. اشتراک‌گذاری و چاپ: یادگیری نحوه اشتراک‌گذاری مستندات با دیگران و روش‌های چاپ اسناد در Microsoft Word.
این موارد، تنها چند نمونه از موضوعاتی هستند که در آموزش Microsoft Word مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای یادگیری کامل‌تر و استفاده بهتر از امکانات Word، می‌توانید از آموزش کامپیوتر مجموعه فرازیتو استفاده کنید .

رابط های برنامه نویسی کاربردی (API)

این مؤلفه به توسعه دهندگان برنامه اجازه می دهد تا کدهای ماژولار بنویسند.

یک API تعریف می کند که چگونه سیستم ها یا اجزای دیگر می توانند از یک برنامه خاص استفاده کنند.

استفاده از محاسبات در زندگی روزمره ما:

بانک‌ها – رایانه ها نقش مهمی در مدیریت تمام پول های جهان دارند. در زیر نمونه هایی از نحوه استفاده از رایانه در بازارهای مالی و مکان هایی که با پول سروکار دارند آورده شده است.پس نیاز است تا اگر در بانک کار میکنیم یک بار برای همیشه آموزش کامپیوتر رایگان را ببینیم 

ATM – وقتی از دستگاه خودپرداز برداشت می کنید، از رایانه استفاده می کنید.

ارز دیجیتال – هنگام واریز پول در بانک، به عنوان رکورد دیجیتال ذخیره می شود. یک رایانه میزان پول در حساب شما را پیگیری می کند.

تجارت – سهام و کالاها با استفاده از رایانه معامله می شوند. در واقع، امروزه حتی هزاران رایانه از الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که تجارت را بدون نیاز به انسان انجام می‌دهند.

کسب و کار – تجارت یکی دیگر از بخش های بزرگ رایانه است و بیشتر پولی که به دست می آید و خرج می شود با استفاده از رایانه انجام می شود. در زیر چند نمونه از نحوه استفاده از رایانه در تجارت آورده شده است.

ثبت – اگر تجارت با فروش کالا به یک مصرف کننده (به عنوان مثال، یک فروشگاه مواد غذایی) سروکار دارد، از یک صندوق پول که یک رایانه است، برای تکمیل معاملات استفاده می شود.

رایانه کارگران – بسیاری از کسب و کارها به هر کارمند رایانه ای اختصاص می دهند که به آنها اجازه می دهد کار تولید کنند و مشکلات شرکت را حل کنند.

سرور – اگر کسب و کار از رایانه استفاده می کند، به اینترنت متصل می شود یا ایمیل و فایل ها را مدیریت می کند، از یک سرور برای کمک به مدیریت همه چیز استفاده می شود.

ارتباط – ارتباطات امروزی در سرتاسر جهان تقریباً تماماً دیجیتالی است و توسط رایانه انجام می شود. در زیر نمونه هایی از نحوه استفاده از رایانه در صنعت ارتباطات آورده شده است.

تلفن هوشمند – اگر گوشی هوشمند دارید، یک کامپیوتر در جیب خود دارید.

 پست الکترونیکی – امروزه ایمیل های الکترونیکی بیشتری نسبت به پست های عادی ارسال می شود و رایانه ها تمام ایجاد و توزیع آن ایمیل را انجام می دهند.

VoIP – تمام ارتباطات صوتی از طریق IP (VoIP) توسط رایانه ها مدیریت و انجام می شود.

گفتار به کمک رایانه – کسانی که ناتوان هستند یا نمی توانند صحبت کنند می توانند از رایانه برای کمک به برقراری ارتباط استفاده کنند. به عنوان مثال، استیون هاوکینگ از رایانه برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

تشخیص صدا – تشخیص صدا از رایانه برای ترجمه صدای ضبط شده به متن یا داده های دیگر استفاده می کند.

دفاعی و نظامی – بسیاری از فن‌آوری‌ها (به عنوان مثال، GPS و اینترنت) در ابتدا با هدف دفاعی ایجاد یا شروع شدند. امروزه کامپیوترها هنوز یکی از جنبه های مهم صنعت دفاعی هستند.

رمزگذاری – ارتباطات ایمن در صنعت دفاعی حیاتی است و رایانه ها ارتباطاتی را رمزگذاری می کنند که باید مخفی بماند.

GPS – استفاده از رایانه های مجهز به GPS به ارتش اجازه می دهد تا افراد و تجهیزات را ردیابی کند و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.آموزش کامپیوتر رایگان به شما کمک میکند بدون هیچ هزینه ایی در این مورد آموزش ببینید

پرواز به کمک رایانه – بسیاری از جت ها و سایر هواپیماهای امروزی برای پرواز و کار کردن به رایانه نیاز دارند.

هواپیماهای بدون سرنشین – یک پهپاد یا خودران است یا از راه دور هدایت می شود و از رایانه برای کار استفاده می کند.

تحصیلات –  همانطور که رایانه ها تکامل می یابند، نحوه استفاده از رایانه در زمینه آموزش نیز تغییر می کند. در زیر فهرستی از نحوه استفاده از رایانه در آموزش آورده شده است.

اینترنت - اتصال دانش آموز به اینترنت به او امکان دسترسی بی پایان به دانش را می دهد. همانطور که بعداً اشاره شد، اینترنت بدون رایانه امکان پذیر نخواهد بود.

یادگیری – رایانه ها همچنین می توانند برای کمک به طراحی و ایجاد تجربه یادگیری بصری تر برای دانش آموزان استفاده شوند. استفاده از وایت بردهای الکترونیکی با رایانه نیز می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد و تجربه عملی بیشتری به آنها بدهد.

نوشتن – اگرچه هنوز می توان گزارش ها را با استفاده از خودکار، مداد یا حتی ماشین تحریر انجام داد، اما کامپیوتر نوشتن، قالب بندی، ذخیره، اشتراک گذاری و چاپ گزارش ها را آسان تر می کند.

سوابق را نگه دارید – رایانه ها نمرات دانش آموزان را ردیابی می کنند، دانش آموزان در حال مبارزه را شناسایی می کنند و یک گزارش نهایی ایجاد می کنند.

تست کردن – کامپیوترها می توانند به دانش آموزان و معلمان در فرآیند تست کمک کنند و دانش آموز را از طریق یک سری سوالات راهنمایی کنند و نتایج را پیگیری کنند.

اینترنت – بدون کامپیوتر، اینترنت وجود نخواهد داشت. در زیر چند نمونه از نحوه کمک کامپیوترها به اجرای اینترنت آورده شده است.

DNS – در آموزش کامپیوتر رایگان وقتی URL مانند https://www.farazito.ir/ را تایپ می کنید، یک DNS آن را به یک آدرس IP ترجمه می کند که کامپیوتر را به سرور هدایت می کند.

وب سرور – هر صفحه وب به یک سرور وب یا رایانه ای نیاز دارد که قادر به دریافت و ارسال درخواست ها هنگامی که شخصی می خواهد یک صفحه وب را مشاهده کند.

برنامه‌ها – برای اجرای اسکریپت ها و برنامه ها به یک کامپیوتر نیز نیاز است. به عنوان مثال، یک موتور جستجو، سبد خرید، یا انجمن همگی نمونه هایی از برنامه هایی هستند که به کامپیوتر نیاز دارند.

خدمات – سایر سرویس‌ها مانند ایمیل، FTP و SSH نیز به رایانه نیاز دارند یا شیطان‌های سرور وب هستند.

پزشکی – رشته پزشکی مکان دیگری است که رایانه ها در آن حیاتی هستند و هر روز مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر نمونه هایی از نحوه کمک کامپیوتر به افراد در زمینه پزشکی آورده شده است.

سوابق پزشکی –  روز به روز سوابق پزشکی بیشتری به صورت دیجیتالی ذخیره می شوند. ذخیره این فایل ها به صورت دیجیتالی امکان دسترسی و انتقال سریع اطلاعات پزشکی را فراهم می کند تا پزشکان بتوانند تاریخچه شما را بدانند.

نظارت – رایانه ها به نظارت بر بیمار کمک می کنند و می توانند در مواقع اضطراری به کارکنان هشدار دهند.

تحقیقات –  بسیاری از تحقیقات پزشکی به کمک رایانه انجام می شود. بدون كمك كامپيوتر، عملي شدن آن يا امكان پذير نخواهد بود و يا خيلي طول مي كشد.

تشخیص – رایانه ها می توانند در تشخیص بیمار، از جمع آوری تاریخچه و شرایط بیمار گرفته تا مقایسه آن اطلاعات با پایگاه داده ای از اطلاعات موجود، کمک کنند.

آموزش کامپیوتر در جراحی –  اگرچه بیشتر جراحی ها هنوز با انسان انجام می شود، اما برای جراحی با کمک ربات کامپیوتری عملی تر و قابل دسترس تر می شود. این روبات‌ها پس از برنامه‌ریزی می‌توانند جراحی را دقیق‌تر، سریع‌تر و کمتر در معرض خطاهای انسانی قرار دهند.

حمل و نقل – رایانه ها نیز نقش مهمی در حمل و نقل دارند. در زیر چند نمونه از چگونگی کمک کامپیوترها به حوزه حمل و نقل آورده شده است.

ماشین‌ها –  ممکن است بیشتر آنها متوجه نباشند، اما همه ماشین‌های مدرن امروزی دارای چندین کامپیوتر هستند که به کنترل و مدیریت وسیله نقلیه کمک می‌کنند.

چراغ های راهنمایی – چراغ های راهنمایی که به کنترل ترافیک کمک می کنند، همگی توسط رایانه ها اجرا می شوند.

GPS در آموزش کامپیوتر –  اتومبیل هایی که دارای سیستم نقشه برداری GPS هستند دارای رایانه هایی برای نمایش و محاسبه مسیرها هستند.

هواپیماها – هواپیماهایی که سالانه به حمل و نقل میلیون‌ها نفر و کالا کمک می‌کنند، پر از رایانه‌هایی هستند که به کنترل هواپیما کمک می‌کنند.

حمل و نقل عمومی – قطار، اتوبوس، مترو و همه اشکال حمل و نقل عمومی برای مدیریت جریان ترافیک، نظارت بر عملکرد و پرداخت ها به شدت به رایانه ها وابسته هستند.

اتومبیل‌های خودران – اگرچه نسبتاً جدید هستند، اتومبیل های خودران به طور فزاینده ای محبوب می شوند و برای تصمیم گیری در مورد نحوه رانندگی به رایانه متکی هستند.

Multimedia  – رایانه ها همچنین نقش مهمی در تصویر و صدا دارند. در زیر نمونه هایی از نحوه استفاده از رایانه در صنعت فیلم و صدا آورده شده است.

ویرایش – هنگامی که یک فیلم، ویدیو، آهنگ یا تراک صوتی ایجاد می‌شود، رایانه می‌تواند آن رسانه را به جای اینکه به صورت دستی برش‌هایی روی فیلم یا آهنگ صوتی ایجاد کند، ویرایش کند.

CGI -  انیمیشن های کامپیوتری و CGI در فیلم های با بودجه کلان به یک هنجار تبدیل شده است. برای ایجاد این افکت ها از رایانه ها و گاهی اوقات از مزارع سرور استفاده می شود.

Manipulation –  رایانه ها می توانند تصاویر، ویدیو و صدا را دستکاری کنند. به عنوان مثال، شخصی می تواند از Adobe Photoshop برای افزودن یا حذف عناصر یک تصویر استفاده کند.

 

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .