شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

اتصال لپ تاپ به تلویزیون چگونه است؟

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون

اتصال لپ تاپ به تلویزیون   آیا سعی می کنید تصاویر تعطیلات خود را به اعضای خانواده که در اطراف اتاق نشیمن جمع شده اند نشان دهید؟ آیا صفحه نمایش لپ تاپ شما به اندازه کافی بزرگ نیست که بتوانید یک فیلم را با یک صفحه نمایش با کیفیت بالا تماشا کنید؟ شاید فقط بخواهید با استفاده از صفحه کلید و ماوس بی سیم از راحتی روی کاناپه خود به وب گردی کنید؟ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید کامپیوتر یا لپ تاپ را به تلویزیون خود وصل کنید. دنیایی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانید همه کارها را از پخش ویدیو گرفته تا بازی‌ها  را روی یک نمایشگر 60 اینچی 4K انجام دهید.پس شروع کنید تا آموزش کامپیوتر را حرفه ای تر یاد بگیرید. اتصال با سیم چه بخواهید از کابل HDMI استفاده کنید یا به صورت بی سیم، در اینجا یک راهنمای برای همه چیزهایی که در مورد نحوه اتصال رایانه به تلویزیون نیاز دارید، آورده شده است.

کابل HDMI چیست؟

"HDMI" مخفف عبارت High Definition Multimedia Interface است. یک خروجی HDMI در لپ تاپ یا رایانه شما، ویدیو و صدای با کیفیت بالا را از طریق ورودی HDMI در تلویزیون شما به یک صفحه نمایش سازگار می دهد. می‌توانید از کابل‌های HDMI برای انعکاس نمایشگر و صدا در رایانه به تلویزیون استفاده کنید، همچنین این پورت‌های ورودی/خروجی را در پروژکتورها، جعبه‌های کابل و گیرنده‌های AV پیدا خواهید کرد. این کابل ها ساده ترین و راحت ترین روش برای یادگیری نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون هستند. در اصل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سر کابل HDMI را به یک کامپیوتر سازگار وارد کنید و طرف مقابل را به درگاه دریافت پشت پنل تلویزیون خود وصل کنید. به خاطر داشته باشید که اگر یک لپ‌تاپ قابل حمل را به تلویزیون وصل نمی‌کنید و در عوض می‌خواهید نمایشگر یک رایانه ثابت را نمایش دهید، به کابل HDMI نیاز دارید که به اندازه کافی بلند باشد تا بین هر دو دستگاه ارتباط برقرار کند. به جای خرید یک کابل 0.5 متری، ممکن است بخواهید یک کابل HDMI 3 متری را برای اتصال رایانه شخصی به تلویزیون انتخاب کنید . نکته حرفه ای: کابل طولانی تر می تواند منجر به کاهش سیگنال و کاهش احتمالی کیفیت صوتی یا بصری شود. اگر با نمایشگر تصویر خود مشکل دارید، به سیمی با طول کمتر از 5متر استفاده کنید یا لپ تاپ خود را با استفاده از روشی جایگزین به تلویزیون وصل کنید. به چه نوع کابل HDMI نیاز دارم؟ HDMI نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون هنگام خرید  کابل های HDMI ، احتمالاً متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از مانیتور وجود دارد. از آنجایی که پنل‌های نمایشگر از وضوح بالا (HDR) به Full HD (FHD) و Ultra HD (UHD) تبدیل می‌شوند، سازندگان مشتاق هستند فرستنده‌های سیگنال قدرتمندتری ارائه دهند. قبل از صرف پول غیر ضروری برای کابل های گران قیمت، نیازهای سیستم خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که فقط برای آنچه نیاز دارید پرداخت می کنید. کابل های استاندارد HDMI می توانند سیگنال های 720p و 1080 را کنترل کنند. آنها ممکن است بتوانند از رزولوشن 1080p و 4K پشتیبانی کنند، اما تضمینی نیست. کابل های HDMI پرسرعت در نمایش رزولوشن 4K، FHD و UHD مشکلی نخواهند داشت. این کابل مخصوصا برای کاربرانی که به دنبال اتصال لپ تاپ به تلویزیون با نمایشگر سه بعدی هستند توصیه می شود. همچنین ممکن است با کابل های HDMI استاندارد یا پرسرعت با اترنت مواجه شوید. اینها امکان انتقال داده را فراهم می کند و به شما امکان می دهد اتصال اینترنت را بین لپ تاپ یا رایانه شخصی خود و تلویزیون هوشمند آماده اینترنت به اشتراک بگذارید. در بیشتر موارد، شما باید با کابل HDMI استاندارد و ابتدایی خوب باشید، اما اگر می‌خواهید بازی‌های ویدیویی با گرافیک پیشرفته با جزئیات همه جانبه بازی کنید، یا نمایشگر خود را روی یک تلویزیون HD  3بعدی منعکس کنید، باید به ارتقای آن فکر کنید. یک کابل HDMI با اتصال سریعتر.

اتصال DVI

اگر در حال یادگیری نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون هستید اما نمی توانید یک پورت HDMI را در دستگاه خود پیدا کنید، ممکن است ناسازگار باشد و برای راه اندازی یک سیستم نمایش دوگانه به یک آداپتور رابط بصری دیجیتال (DVI) نیاز داشته باشید. باید توجه داشته باشید که اتصال DVI به HDMI سیگنال های صوتی را پشتیبانی نمی کند. در این حالت، برای شنیدن صدا باید با استفاده از Audio Line Out با DVI Audio Line In به یک لپ تاپ به تلویزیون متصل شوید. اگر این کار ناخوشایند است، می‌توانید به جای لپ‌تاپ یا رایانه، از آداپتور پیوند با وضوح بالا (MHL) برای برقراری اتصال HDMI بین تلفن یا رایانه لوحی خود به تلویزیون استفاده کنید.

مراحل اتصال کامپیوتر به تلویزیون

  مراحل نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون هنگامی که کابل صحیح استفاده را شناختید،  مراحل زیر را در مورد نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون با HDMI دنبال کنید:

  1. کامپیوتر و تلویزیون را با خیال راحت خاموش کنید.
  2. کابل HDMI خود را به کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون وصل کنید.
  3. تلویزیون را روشن کنید و "HDMI" را به عنوان منبع ورودی انتخاب کنید.
  4. کامپیوتر یا لپ تاپ خود را روشن کنید تا به تلویزیون وصل شوید.
  5. اگر خروجی شما به طور خودکار تنظیم نمی شود، به “Control Panel” —> “Display” —> “Adjust Resolution رفته وسپس گزینه “TV” in the “Display” را انتخاب کنید

گرافیک را تنظیم کنید اگر کامپیوتر را به تلویزیون وصل می‌کنید تا بازی‌های ویدیویی با گرافیک پیشرفته را با نمایشگر بهتر انجام دهید، ممکن است بخواهید تنظیمات کارت NVIDIA® یا ATI® خود را برای تجربه تماشای بهتر تنظیم کنید. نرم افزار را با کلیک راست در هر نقطه از پنجره دسکتاپ خود باز کنید. در آنجا می‌توانید تنظیمات سه‌بعدی، تنظیمات نمایش، فرمت با کیفیت بالا و موارد دیگر را اصلاح کنید.

نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون به صورت بی سیم

اتصال کامپیوتر به تلویزیون به صورت بی سیم یادگیری نحوه اتصال کامپیوتر به تلویزیون با HDMI بسیار آسان است، اما لزوما راحت ترین روش برای ایجاد یک نمایشگر آینه ای نیست. ممکن است به طور تصادفی کابلی را انتخاب کنید که برای پاسخگویی به خواسته های شما خیلی کوتاه یا کند باشد. کابل‌های درهم و برهم نیز می‌توانند ناخوشایند باشند، و باعث می‌شوند که واحد سرگرمی شما که در غیر این صورت کارآمد است، آشفته یا نامرتب به نظر برسد. برای حل این مشکل، می توانید یاد بگیرید که چگونه کامپیوتر را به صورت بی سیم به تلویزیون متصل کنید و از دردسر کابل های HDMI در امان بمانید. اتصالات بی سیم مخصوصاً برای کاربران رایانه شخصی که قابلیت تحرک لپ تاپ ندارند و نمی خواهند دائماً رایانه خود را در دسترس تلویزیون قرار دهند، راحت است. اگر کنجکاو هستید که چگونه کامپیوتر خود را به صورت بی سیم به تلویزیون وصل کنید،  از چند روش مختلف می توانید استفاده کنید: نحوه اتصالpc به تلویزیون به صورت بی سیم

  • فناوری جدید Intel Unite® امکان اشتراک گذاری محتوا و همکاری در همه دستگاه ها و سیستم عامل های اصلی را فراهم می کند. می‌توانید از نرم‌افزار پلت‌فرم باز در محیط‌های فناوری ترکیبی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد نه تنها یک لپ‌تاپ را به تلویزیون، بلکه یک دوربین اسناد را به پروژکتور، تخته سفید دیجیتال به مانیتور و موارد دیگر را با استفاده از افزونه‌های برنامه Intel Unite متصل کنید. ویترین.
  • قبل از راه‌حل Unite، اینتل یک سیستم WiDi یا Wireless Display-Distribution ارائه می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد به صورت بی‌سیم ویدیوها، فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی را از رایانه به یک نمایشگر HDTV سازگار پخش کنند.

مانیتورهایی که مجهز به WiDi نیستند می توانند با استفاده از HP Wireless TV Connect با یک کامپیوتر جفت شوند و استفاده از کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون را حذف کنند. اگر هم مانیتور و هم کامپیوتر شما دارای WiDi هستند، این می تواند یک راه موثر برای اتصال بی سیم باشد. WiDi تلویزیون

  • WiFi CERTIFIED Miracast™ در Microsoft Windows® 10 و بالاتر استاندارد شده است، که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به سخت‌افزار شخص ثالث، نمایش محتوای چندرسانه‌ای را بین دستگاه‌های Miracast به صورت یکپارچه پخش کنند.

به‌صورت بی‌سیم هر آنچه را که روی صفحه لپ‌تاپ یا رایانه شما نمایش داده می‌شود به تلویزیون منعکس می‌کند، از جمله ارائه‌ها، تصاویر، ویدیوها و برنامه‌ها با وضوح بالا - حتی زمانی که اتصال WiFi در دسترس نیست. دستگاه‌های ویندوزی قدیمی‌تر می‌توانند از یک آداپتور یا دانلود نرم‌افزار برای استفاده از Miracast استفاده کنند، یا سخت‌افزار خارجی مانند Roku TV™ یا Amazon Fire TV™ خریداری کنند که از همان فناوری نمایش بی‌سیم استفاده می‌کنند. محتوای رایانه در تلویزیون شما نمایش داده می شود اکنون تمام خانواده می توانند بدون فشردن دور صفحه نمایش کوچک، فیلمی را تماشا کنند. رایانه شخصی خود را به تلویزیون وصل کنید و نمایش اسلایدی از تصاویر را روی صفحه نمایش قرار دهید یا لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید تا بازی های ویدیویی با گرافیک خیره کننده را روی یک صفحه نمایش بزرگ 4K اجرا کنید. می‌توانید از آن برای کسب‌وکار یا سرگرمی، همکاری یا راحتی استفاده کنید، اما یادگیری نحوه اتصال رایانه‌تان به تلویزیون می‌تواند مانع از سرمایه‌گذاری شما در یک مانیتور کاملاً جدید شود و در طول مسیر در هزینه‌تان صرفه‌جویی کند. به طور خلاصه نیازهای خود را ارزیابی کنید و از خود بپرسید که آیا با استفاده از کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون مشکلی ندارید یا اینکه اتصال بی سیم را ترجیح می دهید. اگر مسیر قبلی را می‌روید، مطمئن شوید که طول کابل و سرعت کافی را برای همگام‌سازی یکپارچه دستگاه خود در نظر گرفته‌اید. کسانی که ترجیح می‌دهند بدون کابل‌های ناخوشایند کار کنند، باید سازگاری سیستم‌عامل خود را بررسی کنند تا ببینند کدام نرم‌افزار یا سخت‌افزار می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند. هنگامی که بهترین روش اتصال لپ تاپ یا رایانه خود را به تلویزیون خود یاد بگیرید، همه می توانند محتوای رایانه شخصی شما را به راحتی از روی مبل شما مشاهده کنند.  

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .