شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

بهترین 5 راه حل برای ویندوز 11 که GPU را تشخیص نمی دهد

دسته بندی ها

سخت افزار

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

واحد پردازش گرافیک (GPU) یک جزء سخت افزاری کامپیوتر برای پردازش وظایف گرافیکی است.این در درجه اول برای بهینه سازی ویدئو، تصویر و سایر رندرهای گرافیکی فشرده استفاده می شود.با این حال، برخی از کاربران اغلب شکایت دارند که رایانه ویندوز 11 آنها GPU را شناسایی نمی کند. ویندوز11 برای اموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر راببینید ویندوز11

این یک مشکل واقعی است . گاهی اوقات، این مشکل به دلیل اتصالات نامناسب است.اگر شما.ما در مورد این مشکل تحقیق کردایم و این مقاله جامعترین راه حلها را برای زمانی که رایانه GPU شما را تشخیص نمیدهد ارائه میکند. ویندوز11

1.بایوس سیستم را به روز کنید. < ویندوز11 >

هنگامی که ویندوز 11 پردازنده گرافیکی را شناسایی نمی کند، بروز رسانی بایوس بسیار مهم است زیرا ممکن است یک GPU جدیدتر برای سازگاری و ارتباط مناسب مادربرد ببروز رسانی نیاز داشته باشد.همچنین از آنجایی که BIOS جزء سخت افزاری را کنترل می کند.اگر تغییراتی در تنظیمات BISO ایجاد کرده اید، می توانید آن را به حالت پیش فرض خود بازگردانید.توجه داشته باشید که فرآیند بهروزرسانی بایوس بسته به سازنده متفاوت است، بنابراین ممکن است مجبور شوید با سازنده مشورت کنید.با این حال، نحوه به روز رسانی HP BIOS را در زیر با استفاده از HP PC Hardware Diagnostics به شما نشان می دهیم. ویندوز11 مرحله 1: نرم افزار HP PC Hardware Diagnostics را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید.دانلود HP PC Hardware Diagnostics مرحله 2: ابزار تازه نصب شده را راه اندازی کنید  

مرحله 3: اگر بروز رسانی در دسترس است، روی دکمه Agree کلیک کنید تا بروز رسانی شروع شود.اگر پیامی مانند زیر وجود دارد، به این معنی است که رایانه شما بروز است.

2.تأیید کنید که کارت گرافیک به درستی درج شده است. < ویندوز11 >

تأیید اینکه کارت گرافیک به درستی وارد شده است باید ابتدا بررسی شود.وقتی هر کارت گرافیکی شناسایی نشود، ممکن است اتصال بین کارت گرافیک و مادربرد شما درست نبوده باشد..برای تعیین اینکه آیا به درستی درج شده است، میتوانید Device Manager را بررسی کنید تا ببینید آیا فهرست شده است یا خیر.در غیر این صورت، باید آن را جدا کرده و دوباره به صورت فیزیکی وارد کنید.مراحل بسیار به رایانه شما بستگی دارد. ویندوز11 مرحله 1: روی منوی Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید.

مرحله 2: آداپتورهای Display Adapters را گسترش دهید و بررسی کنید که درایور GPU شما فهرست شده باشد.در غیر این صورت، با پیروی از دستورالعمل های سازنده خود، می توانید رایانه را باز کرده و GPU را دوباره وارد کنید.

3.درایور گرافیک را به روز کنید یا دوباره نصب کنید. < ویندوز11 >

هنگامی که درایور گرافیک شما قدیمی یا خراب است، ممکن است در هنگام استفاده از رایانه انتظار بروز چند ناهنجاری را داشته باشید.یکی از این موارد زمانی است که ویندوز 11 GPU را شناسایی نمی کند.باید درایور را آپدیت کنید یا دوباره نصب کنید.می توانید یک نسخه بروز شده را از سازنده خود دانلود کنید. ویندوز11 مرحله 1: روی منوی Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید.

مرحله 2: دسته آداپتورهای نمایشگر را گسترش دهید ، روی درایور گرافیکی خود راست کلیک کرده و روی درایور به روزرسانی کلیک کنید.

مرحله 3 ویندوز11  : کلیک کنید.

همچنین، میتوانید با دنبال کردن مراحل زیر، درایور گرافیک را دوباره نصب کنید. ویندوز11 مرحله 1: روی منوی Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید.

مرحله 2 ویندوز11 : دسته آداپتورهای نمایشگر را گسترش دهید، روی درایور گرافیک خود دوبار کلیک کنید و انتخاب خود را تأیید کنید.

مرحله 3: کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید، Device Manager را دوباره راه اندازی کنید و روی آن کلیک کنید.

4.نمایش و فعال کردن درایور پنهان GPU. ویندوز11

در حالی که رایانه شما ممکن است GPU را تشخیص داده باشد ، این احتمال وجود دارد که در مدیر دستگاه پنهان و غیرفعال شود.بنابراین، باید دوباره بررسی کنید که آیا به عنوان یک درایور مخفی نشان داده می شود یا خیر، و سپس می توانید آن را فعال کنید.این راه حل مفید خواهد بود، به خصوص اگر GPU در بایوس شناسایی شود اما در مدیریت دستگاه ویندوز 11 شناسایی نشود. ویندوز11 مرحله 1ویندوز11  : روی منوی Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید.

مرحله 2: روی منوی View کلیک کنید ، سپس کلیک کنید.

مرحله 3 ویندوز11  : Display Adapters را باز کنید، روی درایور خود کلیک راست کرده و روی Enable device کلیک کنید.

5.به طور موقت دستگاه های مخفی PCIe اضافی را غیرفعال کنید. ویندوز11

هنگامی که دستگاه ویندوز 11 شما GPU را تشخیص نمی دهد، ممکن است با کنترلر PCIe مشکل داشته باشید که اسلات های PCIe را روی مادربرد مدیریت می کند..تداخل دستگاه ها دلیل اصلی این مشکل درایور است.باید به طور موقت هر دستگاه PCIe اضافی را غیرفعال کنید.این ها اغلب در Device Manager پنهان می شوند. مرحله 1: روی منوی Start کلیک راست کرده و روی Device Manager کلیک کنید.

مرحله 2ویندوز11  : روی منوی View کلیک کنید، سپس کلیک کنید.

مرحله 3ویندوز11 : Display Adapters را باز کنید، روی یک درایور PCIe دیگر کلیک راست کنید، روی Disable device کلیک کنید و انتخاب خود را تأیید کنید..شما باید این فرآیند را برای هر درایور PCIe اضافی تکرار کنید.توجه داشته باشید که پس از راه اندازی مجدد رایانه، این درایورها مجدداً فعال می شوند.

به راحتی GPU را در ویندوز 11 شناسایی کنید 

این تا جایی است که ما در این راهنما به اشتراک می گذاریم.بروزرسانی بایوس شما معمولاً در بیشتر مواقع کار میکند، اما راه حلهای دیگر گزینه های بسیار مؤثری هستند پس از اینکه بروزرسانی بایوس را امتحان کردید..لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید که چه راه حلی کارآمد است.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .