شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

علامت های سبز رنگ روی آیکون های دسکتاپ چیست و چگونه آنها را حذف کنیم

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

دسکتاپ ویندوز شما به عنوان یک بوم دیجیتال عمل می کند و فایل ها، پوشه ها و برنامه های ضروری شما را در خود جای می دهد.با این حال، زمانی که علامت های سبز رنگ روی آیکون های دسکتاپ شما قرار می گیرند، می تواند گیج کننده باشد.اگرچه این علامت ها بی ضرر هستند، اما میتوانند حواستان را پرت کنند، بنابراین ممکن است به دنبال حذف علامت های سبز رنگ از نمادهای دسکتاپ در رایانه ویندوز 10 یا 11 خود باشید.. در این مقاله بخوانید علامت های سبز رنگ روی آیکون های دسکتاپ چیست و چگونه آنها را حذف کنیم ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

قبل از اینکه نحوه انجام این کار را به شما نشان دهیم، مهم است که بفهمیم چرا این علامت های سبز رنگ در وهله اول ظاهر می شوند.

علامت های سبز رنگ روی نمادهای دسکتاپ به چه معناست؟

علامت های سبز رنگ روی فایل ها، پوشه ها و میانبرهای دسکتاپ شما نشان می دهد که با موفقیت در حساب Microsoft OneDrive شما نسخه پشتیبان تهیه شده است..در اینجا دو نوع تیک سبز رنگی که روی نمادهای دسکتاپ ویندوز ظاهر می شوند وجود دارد:.

  • علامت تیک سبز ثابت: این نشان می دهد که فایل یا پوشه خاص در OneDrive پشتیبان گیری شده است و همچنین به صورت محلی در دستگاه شما موجود است..
  • علامت تیک سبز مشخص شده: این نشان می دهد که فایل فقط به صورت آنلاین در دسترس است،

نحوه حذف علامت های سبز رنگ روی آیکون های دسکتاپ

 

1. دسکتاپ را تازه کنید.

اگرچه این ممکن است ساده به نظر برسد، چندین کاربر در یک پست انجمن مایکروسافت گزارش دادند که این مشکل را با تازه کردن آیکونهای دسکتاپ برطرف کرده اند..بنابراین، شما باید با آن شروع کنید.روی هر نقطه خالی روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و Refresh را انتخاب کنید.پس از آن، بررسی کنید که آیا علامت های تیک سبز هنوز روی دسکتاپ شما ظاهر می شود یا خیر.

2.برنامه OneDrive را ببندید.

یکی دیگر از راه های ساده برای حذف تیک سبز از نمادهای دسکتاپ در ویندوز، بستن برنامه OneDrive است..برای انجام این کار، روی نماد OneDrive در نوار وظیفه کلیک کنید.سپس، روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید و Pause syncing Quit OneDrive را انتخاب کنید..

پس از بستن برنامه OneDrive، علامت های سبز رنگ باید فورا ناپدید شوند.

3. پشتیبان گیری دسکتاپ را غیرفعال کنید.

روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله ۲: در تب Sync and backup، روی دکمه Manage backup کلیک کنید.

مرحله 3: کلید کنار دسکتاپ را خاموش کنید.

مرحله 4: روی دکمه Stop backup کلیک کنید.

4. لغو پیوند حساب OneDrive.

اگر غیرفعال کردن پشتیبانگیری دسکتاپ کمکی نکرد، میتوانید اکانت OneDrive خود را از رایانه شخصی خود جدا کنید.در اینجا مراحل برای همان است. مرحله 1: روی نماد OneDrive در نوار وظیفه کلیک کنید.روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 2: تب Account را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید و روی Unlink this PC کلیک کنید.

مرحله 3: برای تایید، Unlink account را انتخاب کنید.

5. کش آیکون را بازسازی کنید.

گاهی اوقات، حتی پس از غیرفعال کردن پشتیبان گیری OneDrive یا لغو پیوند حساب خود، نمادهای علامت تیک سبز از روی نمادهای دسکتاپ حذف نمی شوند..این معمولاً به دلیل خراب شدن داده های حافظه پنهان آیکون رخ می دهد.می توانید سعی کنید کش آیکون را در ویندوز بازسازی کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. مرحله 1: کلید Windows X را فشار داده و ترمینال (Admin) را از لیست انتخاب کنید.

مرحله 2: دستور زیر را کپی کرده و در کنسول پیست کنید و Enter را فشار دهید تا به فهرستی که ویندوز در آن کش آیکون را ذخیره می کند بروید:

مرحله 3: دستور زیر را برای حذف کش آیکون اجرا کنید.

پس از اجرای دستورات بالا، رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

6. فایل های رجیستری را تغییر دهید.

اگر هیچ یک از راه حل های قبلی کار نکرد، ممکن است لازم باشد برخی از ورودی های رجیستری را حذف کنید تا علامت های سبز رنگ روی نمادهای دسکتاپ از بین بروند..از آنجایی که تغییر یا حذف فایل های رجیستری مستلزم خطر است، مطمئن شوید که از تمام فایل های رجیستری نسخه پشتیبان تهیه کرده اید یا یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کرده اید. مرحله 1: کلید ویندوز R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود.Regedit را در کادر تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: مسیر زیر را در نوار آدرس بالا قرار دهید و Enter را فشار دهید.

مرحله 3: روی اولین کلید فرعی OneDrive کلیک راست کرده و Delete را انتخاب کنید.

مرحله 4: برای تایید گزینه Yes را انتخاب کنید.این کار را تکرار کنید تا تمام کلیدهای فرعی OneDrive را یکی یکی حذف کنید تا علامت های سبز رنگ ناپدید شوند.

دسکتاپ خود را از علامت های سبز رنگ آزاد کنید

در حالی که پشتیبان گیری OneDrive بسیار مهم است، ممکن است وجود تیک سبز رنگ روی نمادهای دسکتاپ شما نامطلوب باشد..خوشبختانه، آن را.در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که کدام روش به شما در حل مشکل کمک کرده است.

آیا این مفید بود؟

 
Yes
 
No
 
 
 
SubmitCancel
Thanks for your feedback!
تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .