شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

فشرده سازی فایل در ویندوز

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

نحوه فشرده سازی و باز کردن فایل ها در ویندوز 10

فشرده سازی  را در این مقاله به صورت حرفه ای یاد بگیرید. ویندوز 10 به شما این امکان را می دهد که به روش های مختلفی حجم یک فایل را کم کنید و آن  را به صورت فشرده درآورید در این راهنما به چهار مورد از آنها خواهیم پرداخت. پس شروع کنید تا آموزش کامپیوتر را جدی تر بیاموزید.

Extract

ویندوز 10 با پشتیبانی برای فشرده سازی و غیرفشرده سازی فایل ها ارائه می شود که با استفاده از آن می توانید به راحتی فایل ها یا پوشه ها را در رایانه ویندوز خود فشرده (zip) و از حالت فشرده خارج کنید (unzip)

فایل ها یا پوشه ها را در ویندوز 10 فشرده (compress) کنید.

  •  فایل اکسپلورر را باز کنید. فایل(ها) یا پوشه(هایی) را که می خواهید زیپ کنید، انتخاب کرده و راست کلیک کنید.  و "Send to -> Compressed (zipped folder)"را انتخاب کنید. با این کار فایل(های) یا پوشه(های) انتخابی شما به فایل .zip جدید در پوشه فعلی فشرده می شود.compress

 

فایل ها را  از حالت فشرده خارج کنید.

  1. روی فایل .zip که می خواهید آن را از حالت فشرده خارج کنید کلیک راست کنید (uncompress) و روی "Extract All" کلیک کنید.Extract
  2. درپنجره "Extract Compressed (Zipped) Folders"، مسیر پوشه ای را که می خواهید فایل ها از حالت فشرده خارج شود را مشخص کنید. چک باکس "Show extracted files when complete"را علامت بزنید تا پس از اتمام استخراج فشرده، پوشه استخراج‌شده باز شود. بر روی دکمه "Extract" کلیک کنید تا شروع شود.

  Extract Compressed (Zipped) Folders

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .