شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه تغییر به Google DNS در ویندوز و مک

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

سیستم نام دامنه (DNS) ستون فقرات اتصال به اینترنت است که نام دامنه ها را به آدرس های IP عددی ترجمه می کند، بنابراین شما را قادر می سازد به وب سایت ها دسترسی داشته باشید..در حالی که اکثر کاربران از سرورهای DNS پیش فرض راضی هستند .دراین مقاله نحوه تغییر به Google DNS در ویندوز و مک را مشاهده فرمایید ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه دقیقاً این کار را در رایانه شخصی یا مک خود انجام دهید.اما اگر شما.ما.همچنین بخوانید: نحوه تغییر سرور DNS در اندروید و آیفون.

سرورهای عمومی DNS گوگل چیست؟

سرورهای DNS (سیستم نام دامنه) آدرس های اینترنتی و نام های دامن های را که در مرورگر وب تایپ میکنید به زبانی که رایانه شما میفهمد ترجمه میکنند..آنها به آدرس های IP عددی ترجمه می شوند، که به مرورگر وب شما کمک می کند تا وب سایت را واکشی کند.Google Public DNS به سرویس DNS ارائه شده توسط Google اشاره دارد.آنها طراحی شده اند تا جایگزین ایمن و قابل اعتماد برای سرور DNS پیش فرض ارائه شده توسط ISP شما ارائه دهند.

اما چرا یک سرور DNS جایگزین می خواهید؟ .علاوه بر این، اگر شما.

چرا از گوگل استفاده کنید

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی و مزایای رزولوشن عمومی DNS ارائه شده توسط گوگل آورده شده است:

  • گوگل یک شبکه توزیع شده از سرورهای DNS در سطح جهانی دارد که یک سرویس وضوح DNS قابل اعتماد را تضمین می کند.
  • Google DNS وضوح DNS سریعتری را نسبت به اکثر سرورها ارائه می دهد.پرس و جوها را به نزدیکترین مرکز داده هدایت می کند، تأخیر را کاهش می دهد و زمان پاسخ را بهبود می بخشد.
  • علاوه بر این، Google Public DNS به طور موقت نامهای دامنهای که اغلب به آنها دسترسی دارند را ذخیره میکند، که میتواند عملکرد را بیشتر بهبود بخشد.
  • Google DNS از جعل DNS، حملات DDoS و چندین تهدید و آسیبپذیری امنیتی دیگر محافظت میکند..
  • Google DNS آدرسهای IP یا اطلاعات شخصی را که بتوان برای کاربر نگاشت کرد ذخیره نمیکند.

هنگامی که رایانه شما نیاز به حل یک نام دامنه در یک آدرس IP دارد، درخواستی را به آدرس DNS ارسال می کند.گوگل.

  • IPv4: 8.8.8.8 و 8.8.4.4 (جایگزین).
  • IPv6: 2001:4860:4860::8888 و 2001:4860:4860::8844 (جایگزین)

هر دو آدرس بالا.

نحوه استفاده از Google DNS در ویندوز

مرحله 1: کنترل پنل را باز کرده و انتخاب کنید.

مرحله 2: باز کنید.

مرحله 3: شبکه خود را انتخاب کنید.

مرحله 4: اکنون Properties را انتخاب کنید.

مرحله 5: کادر کناری را علامت بزنید.

مرحله 6: کادر را علامت بزنید. مرحله 7: اکنون آدرس 8 را وارد کنید.8.8.8 در.8.4.4 در.اینها آدرسهای IPv4 سرور DNS Google هستند.یا، میتوانید از نسخه IPv6 Google Public DNS نیز استفاده کنید. مرحله 8: در آخر روی OK کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

نحوه استفاده از سرورهای عمومی DNS گوگل در مک

مرحله 1: روی نماد لوگوی اپل در نوار ابزار کلیک کنید و تنظیمات سیستم را انتخاب کنید.

مرحله 2: شبکه را در نوار کناری انتخاب کنید و Wi-Fi را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Details در کنار شبکه Wi-Fi متصل ضربه بزنید.

مرحله 4: روی DNS در نوار کناری کلیک کنید. مرحله 5: روی نماد در کادر سرور DNS کلیک کنید.

مرحله 6: اکنون آدرس 8 را وارد کنید.8.8.8 یا 8.8.4.4.این ها آدرسهای IPv4 سرور DNS Google هستند.یا، میتوانید از نسخه IPv6 Google Public DNS نیز استفاده کنید.

این همه آن چیزی است که برای استفاده از سرور DNS Google در ویندوز و مک باید بدانید.اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید تا به شما برای تغییر به Google DNS در ویندوز و مک ک کنند

سوالات متداول در مورد استفاده از سرورهای DNS گوگل

1. When and why should I clear the DNS cache on my PC? هنگام مواجه شدن با مشکلات بارگیری وب سایت یا پس از ایجاد تغییرات در تنظیمات DNS برای اطمینان از به روز رسانی نام دامنه، می توانید حافظه پنهان DNS خود را در رایانه شخصی خود پاک کنید..
2. What is the difference between Google IPv4 and IPv6 DNS servers? سرورهای Google IPv4 DNS از آدرسهای IP سنتی استفاده میکنند، در حالی که سرورهای DNS IPv6 از سیستم آدرسدهی جدیدتر IPv6 پشتیبانی میکنند و فضای آدرس گستردهتری را برای برآورده کردن نیازهای آخرین زیرساختهای شبکه فراهم میکنند..
 

به راحتی به Google DNS بروید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی در رایانه شخصی تغییر به Google DNS در ویندوز و مک  را انجام دهید .برای اطلاع از تغییرات و بروزرسانیهای سرویس، حتماً در اطلاعیههای Google DNS مشترک شوید.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .