شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه تغییر رنگ نوار وظیفه در ویندوز 11

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

تغییر رنگ نوار وظیفه یک راه ساده و در عین حال موثر برای افزودن لمس خود به بوم دیجیتال است در این مقاله شما را با نحوه تغییر رنگ نوار وظیفه در ویندوز 11 راهنمایی می کنیم. ّبرای اموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

تغییر رنگ نوار وظیفه به شما امکان می دهد محیط دیجیتال خود را شخصی سازی کنید، بهره وری را افزایش دهید و تجربه کلی کاربر را افزایش دهید..آی تی دو راه برای تغییر رنگ نوار وظیفه وجود دارد.هر دو روش را با دستورالعمل های گام به گام به تفصیل توضیح خواهیم داد.اجازه دهید.

روش 1: از تنظیمات شخصی سازی برای تغییر رنگ نوار وظیفه استفاده کنید

تغییر رنگ نوار وظیفه با استفاده از تنظیمات شخصی سازی در ویندوز 11 ساده است.مراحل زیر را دنبال کنید. مرحله 1: کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید، Settings را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید.

مرحله 2: به Personalization بروید و Colors را از قسمت سمت راست انتخاب کنید.

مرحله 3: روی نماد Chevron (فلش) در کنار \.

مرحله 4: از منوی باز شده، در کنار «Choose your default window mode»، Dark را انتخاب کنید.

مرحله 5: اکنون به قسمت رنگ Accent بروید، رنگ مورد نظر خود را برای نوار وظیفه از شبکه انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید..توجه: اگر هیچ رنگی را از شبکه نمیپسندید، کمی به پایین بروید، روی مشاهده رنگها کلیک کنید و رنگی را سفارشی انتخاب کنید..

مرحله 6: در نهایت، کلید \.توجه: رنگهای تاکیدی روی نوار وظیفه در حالت Windows Light اعمال نمیشوند.

بنابراین، اگر گزینه «نمایش رنگ تاکید در شروع و نوار وظیفه» خاکستری است، مطمئن شوید که حالت تاریک را در «حالت پیشفرض ویندوز را انتخاب کنید» در تنظیمات بالا انتخاب کرده باشید..همین.رنگ تاکیدی بلافاصله به نوار وظیفه اعمال می شود.اگر می خواهید همین کار را با ویندوز انجام دهید.با این حال، اگر میخواهید به تنظیمات پیشفرض برگردید، همیشه میتوانید تم های از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید.همچنین بخوانید: بهترین راهها برای جدا کردن آیکونهای نوار وظیفه در ویندوز 11.

روش 2: برای تغییر رنگ نوار وظیفه ، مضامین را تغییر دهید

هنگامی که تم ها را در ویندوز 11 تغییر می دهید، به طور ذاتی رنگ نوار وظیفه شما نیز تغییر می کند.بیایید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنیم. مرحله 1: کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید، Settings را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید.

مرحله 2: به Personalization بروید و Themes را از قسمت سمت راست انتخاب کنید.

مرحله 3: در زیر مضامین ، گزینه ها را طی کنید و هر موضوع را انتخاب کنید.

شما بروید.این موضوع اکنون اعمال شده است و رنگ نوار وظیفه شما باید تغییر می کرد.اگر می خواهید رنگ نه تنها نوار وظیفه بلکه سایر اجزاء مانند منوی شروع را نیز تغییر دهید، به خواندن ادامه دهید..

نحوه تغییر رنگ تاکیدی در ویندوز 11

مرحله 1: کلید Windows را روی صفحه کلید خود فشار دهید، Settings را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید.

مرحله 2: به Personalization بروید و Colors را از قسمت سمت راست انتخاب کنید.

مرحله 3: به قسمت رنگ Accent بروید، روی نماد (پیکان) chevron کلیک کنید و از منوی کشویی Manual را انتخاب کنید..

مرحله 4: اکنون رنگ مورد نظر خود را برای نوار وظیفه خود از شبکه انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.توجه: اگر هیچ یک از رنگها را دوست ندارید، به پایین بروید، روی مشاهده رنگها کلیک کنید و رنگی را سفارشی انتخاب کنید..

شما آن را دارید.رنگ لهجه اکنون تغییر کرده است.گفت، اگر شما.اجازه دهید.همچنین بخوانید: چگونه نوار وظیفه را در ویندوز 11 شفاف کنیم.

چرا نمی توانم رنگ نوار وظیفه خود را تغییر دهم

  • برخی از نسخه های ویندوز 11 ممکن است محدودیت در گزینه های خاص سفارشی سازی داشته باشند.مطمئن شوید که از نسخه ای از ویندوز 11 استفاده می کنید که امکان سفارشی سازی رنگ نوار وظیفه را فراهم می کند.
  • استفاده از یک تم سفارشی یا نرم افزار شخص ثالث برای سفارشی کردن دسکتاپ ممکن است با ویندوز 11 تضاد داشته باشد.سعی کنید به تم پیش فرض برگردید و بررسی کنید که آیا می توانید رنگ نوار وظیفه را تغییر دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که امتیازات اداری در حساب خود دارید.برخی از تغییرات در تنظیمات سیستم، از جمله رنگ نوار وظیفه، ممکن است به دسترسی سرپرست نیاز داشته باشد.
  • درایورهای گرافیکی قدیمی یا ناسازگار گاهی اوقات می توانند مشکلاتی را در سفارشی سازی بصری ایجاد کنند.درایورهای گرافیک خود را به آخرین نسخه سازگار با ویندوز 11 به روز کنید.
  • اگر رایانه شما بخشی از یک دامنه شبکه باشد، سیاست های گروه ممکن است برخی از گزینه های سفارشی سازی را محدود کند.تنظیمات خط مشی گروه یا ورودی های رجیستری مربوط به سفارشی سازی بصری را بررسی کنید.

پس از امتحان این راه حل ها، اگر هنوز می توانید.

سوالات متداول در مورد تغییر رنگ نوار وظیفه در ویندوز 11

1. Does changing the Taskbar color affect other elements? بله، تغییر رنگ نوار وظیفه ممکن است بر رنگ سایر عناصر، از جمله منوی استارت، حاشیههای پنجره و مرکز عمل تأثیر بگذارد..این بخشی از سفارشی سازی رنگ کلی در ویندوز 11 است.
2. Does Taskbar color change affect dark mode? بله، تغییر رنگ نوار وظیفه می تواند بر ظاهر عناصر در هر دو حالت روشن و تاریک تأثیر بگذارد.ویندوز 11 طرح کلی رنگ را بر اساس ترجیحات شما تنظیم می کند.
3. Does Taskbar color customization affect performance? خیر، سفارشی سازی رنگ نوار وظیفه تاثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ندارد.آی تی.

سبک نوار وظیفه خود را تغییر دهید

تغییر رنگ نوار وظیفه در ویندوز 11 یک ویژگی کوچک اما معنادار است که به کاربران این امکان را میدهد تا فضای دیجیتال خود را مختص به خود کنند..رنگ نوار وظیفه شما می تواند لحن را برای تجربه محاسباتی شما تعیین کند.همچنین ممکن است بخواهید بهترین راه ها را برای غیرفعال کردن پیش نمایش تصویر کوچک TaskBar در ویندوز 11 بخوانید.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .