شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه ضبط ویدیوهای گیم پلی با کیفیت بالا با استفاده از OBS Studio

دسته بندی ها

اینترنت

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

ضبط و آپلود یک جلسه گیم پلی در سیستم عامل های اجتماعی به شما امکان می دهد مهارت های خود را در بازی به رخ بکشید در مقاله زیر میخوانید نحوه ضبط ویدیو های گیم پلی با OBS Studio ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید این نرم افزار می تواند در نگاه اول به دلیل منوها و گزینه های گیج کننده ای که دارد، بسیار زیاد به نظر برسد.نگران نباش! .

نحوه راه اندازی OBS Studio

قبل از شروع ضبط گیم پلی خود، باید OBS Studio را راه اندازی کنید.برخلاف نرم افزار اصلی ضبط صفحه مانند Snipping Tool که فقط بر جنبه ویدیویی گیم پلی شما تمرکز میکند، OBS Studio به شما امکان میدهد تنظیمات دیگر را نیز کنترل و تغییر دهید..برای این منظور، میتوانید منبع نمایش را انتخاب کنید، تنظیمات صوتی، تصویری و خروجی را تنظیم کنید و کلیدهای میانبر را برای شروع یک جلسه سریع بدون باز کردن هر بار برنامه تنظیم کنید..بیایید به جزئیات بپردازیم.

1.انتخاب منبع.

انتخاب منبع در OBS Studio به معنای انتخاب ناحیه نمایشی است که می خواهید عکس بگیرید.شما می توانید انتخاب کنید که کل صفحه را بگیرید (همه پنجره های باز) یا یک پنجره را انتخاب کنید (در این مورد یک بازی).توصیه می کنیم از حالت ضبط بازی برای ضبط فیلم خود استفاده کنید.دلیل آن این است که دارای ویژگی قلاب ضد تقلب داخلی است. مرحله1 .گزینه Game Capture را انتخاب کنید.

مرحله 2: نامی را تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

مرحله 3: گزینه را مانند تصویر انتخاب کنید

پس از اتمام، پنجره ضبط بازی شما آماده خواهد بود.

2.پیکربندی تنظیمات صوتی و تصویری.

در مرحله بعد، باید تنظیمات ضبط صدا و تصویر را در OBS Studio پیکربندی کنید.روی گزینه Settings در قسمت پایین سمت راست کلیک کنید.سپس بر روی گزینه Audio کلیک کنید.

تنظیمات صدا در OBS Studio

در اینجا تنظیمات زیر را باید بررسی کنید:نرخ نمونه: نرخ نمونه بالاتر به این معنی است که ضبط صدای شما تقریباً با منبع یکسان خواهد بود..اگر به عنوان پیش فرض تنظیم نشده است، از گزینه نرخ نمونه 48 کیلوهرتز استفاده کنید.

کانال ها: به طور پیش فرض، فقط مونو و استریو پشتیبانی می شوند.اگر نیاز به فعال کردن و ضبط صدای فراگیر دارید، باید برنامه را مجددا راه اندازی کنید.

تنظیمات صوتی جهانی: در اینجا، می توانید حداکثر شش دستگاه صوتی مختلف را انتخاب کنید و صدای آنها را ضبط کنید.با این حال، صدای دسکتاپ و میکروفون باید برای اکثر کاربران کافی باشد.

قابل ذکر است، می توانید قبل از جلسه ضبط، هر دستگاه صوتی را نیز غیرفعال کنید.بنابراین، در صورت تمایل، می توانید به بخش Audio Mixer در برنامه بروید و با کلیک بر روی نماد بلندگو، هر منبع صوتی را غیرفعال کنید..

بقیه تنظیمات پیشرفته هستند که در مقاله ای دیگر به آنها خواهیم پرداخت.در حال حاضر، این تنظیمات از پیش تنظیم شده باید به شما کمک کنند تا به سرعت راه بیفتید.

تنظیمات ویدئو در OBS Studio

رفتن به تنظیمات ویدیو در OBS.برای تغییر روی گزینه Video در تنظیمات کلیک کنید.در اینجا چند تنظیمات با معنی آنها وجود دارد: رزولوشن پایه (کانواس): وضوحی است که می خواهید گیم پلی را در آن ضبط کنید..در حالی که می توانید رزولوشن 1080p و 720p را به عنوان رزولوشن پایه انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم رزولوشنی را انتخاب کنید که با وضوح مانیتور شما مطابقت داشته باشد..

رزولوشن خروجی (مقیاس شده): این به وضوحی که می خواهید ویدیوی خروجی نهایی را در آن داشته باشید اشاره دارد.آن را مانند وضوح پایه نگه دارید مگر اینکه بخواهید مقیاس خروجی را کاهش دهید.

فیلتر کاهش مقیاس: فقط در صورتی قابل اجرا است که وضوح خروجی را کمتر از وضوح پایه تنظیم کنید.توصیه می کنیم از آن با تنظیمات پیش فرض استفاده کنید.مقدار FPS رایج: به طور پیش فرض، OBS Studio با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم میگیرد که برای آپلود و پخش جریانی کافی است..با توجه به آنچه گفته شد، اگر می خواهید گیم پلی را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید، مراحل زیر را تکرار کنید: مرحله 1: روی نماد فلش کلیک کنید و گزینه Integer FPS Value را انتخاب کنید..

مرحله 2: سپس 120 را در کادر تایپ کرده و روی دکمه Apply کلیک کنید.

به یاد داشته باشید که ضبط با سرعت 120 FPS بار زیادی را بر روی رایانه شما وارد می کند.از یک جستجوگر FPS برای تعیین حداکثر FPSی که با تنظیمات فعلی بازی دریافت میکنید، استفاده کنید.

3.پیکربندی تنظیمات خروجی.

تنظیمات خروجی بعدی هستند که مکان، فرمت ها و رمزگذارهای مورد استفاده برای ضبط گیم پلی را کنترل می کنند.به تب Output در OBS Studio بروید و به بخش Recording بروید.مسیر ضبط: این مکانی است که OBS کلیپ ضبط شده را ذخیره می کند.به طور پیش فرض، این پوشه Video در Windows File Explorer است.کیفیت ضبط: این نشان دهنده کیفیت نهایی و وضوح ویدیوی خروجی است.به طور پیش فرض روی گزینه High-Quality تنظیم شده است که یک کلیپ ویدیویی با اندازه متوسط \u200b\u200bبا کیفیت مناسب تولید می کند..میتوانید گزینه کیفیت غیر قابل تشخیص را انتخاب کنید، اما برای فایل های بزرگتر که بخش قابل توجهی از فضای ذخیره سازی شما را اشغال میکنند آماده باشید..

فرمت ضبط: به فرمت فایل کلیپ ویدیویی اشاره دارد.OBS از MKV به عنوان فرمت پیش فرض استفاده می کند، اما می توانید از MP4، MOV یا FLV نیز استفاده کنید..

برای ذخیره تغییرات روی Apply کلیک کنید.تنظیمات Audio Encoder، Video Encoder و Audio Track را تغییر ندهید.

4.نگاشت کلیدهای فوری.

جابه جایی به پنجره OBS هر بار که میخواهید یک کلیپ را ضبط کنید، فرآیندی دشوار است.درعوض، میتوانید کلیدهای میانبر را برای اقدامات اساسی برای شروع، توقف یا پایان یک ضبط ترسیم کنید.مراحل زیر را تکرار کنید: مرحله 1: روی تب Hotkeys در تنظیمات OBS Studio کلیک کنید.

مرحله دوم: سپس بر روی گزینه Start Recording کلیک کرده و کلید ترکیبی مورد نظر یعنی e.g.، را انتخاب کنید

مرحله 3: به طور مشابه، کلیدهای میانبر را برای سایر اقدامات اساسی ترسیم کنید و روی دکمه Apply کلیک کنید.

مرحله 4: روی دکمه OK کلیک کنید.

5.ضبط بازی.

با آن، OBS Studio را برای ضبط گیم پلی بدون هیچ مشکلی پیکربندی خواهید کرد.OBS Studio را به حداقل برسانید و کلید میانبر را فشار دهید تا ضبط شروع شود.یک نقطه قرمز روی نماد OBS در نوار وظیفه ظاهر می شود که نشان می دهد ضبط شروع شده است.

پس از ضبط گیم پلی، کلید میانبر توقف ضبط را فشار دهید تا ضبط بر روی دیسک ذخیره سازی ذخیره شود.شما می توانید از هر پخش کننده رسانه ای برای مشاهده و ویرایش ضبط با یک برنامه ویرایش ویدیو استفاده کنید.

به راحتی ضبط ویدیو های گیم پلی با OBS Studio را انجام دهید

امیدواریم اکنون بتوانید به راحتی ویدیوهای گیم پلی با OBS Studio ضبط کنید.برای راحتی، حتما تنظیمات وضوح و کیفیت و کلیدهای میانبر نقشه را بررسی کنید.هر نرم افزار ضبط رایگان دیگری مانند OBS Studio را که استفاده می کنید در نظرات به اشتراک بگذارید.

آیا این مفید بود؟

 
Yes
 
No
 
 
 
 
SubmitCancel
Thanks for your feedback!
تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .