شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه قرار دادن سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

دسته بندی ها

آفیس

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

سرصفحه ها و پاورقی ها نان و نان اسناد حرفه ای هستند.با این حال، گاهی اوقات، شما نیاز دارید که آنها را فراتر از تکرار استاندارد سفارشی کنید.آیا شما.این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه سرصفحه ها و پاورقی های مختلف را در صفحات مختلف در Word قرار دهید. در مقاله زیر بخوایند  سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

تا به حال خود را با ضربه سر یا پا که برنده می شود ناامید می بینیدسربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

چگونه یک سربرگ یا پاورقی پایه اضافه کنیم سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

قبل از ایجاد سرصفحه ها یا پاورقی های مختلف برای بخش هایی از سند خود، آن را انجام دهید.دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا یک سرصفحه یا پاورقی اساسی به سند Word خود اضافه کنید: مرحله 1: روی نماد Windows کلیک کنید، Word را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید..

مرحله 2: سند Word را برای ویرایش و باز کردن آن بیابید.

مرحله 3: به تب Insert بروید.سربرگ را پیدا کنید. مرحله 4 سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word : یک الگوی سرصفحه یا پاورقی از پیش تعریف شده انتخاب کنید یا خالی را انتخاب کنید.

مرحله 5: قسمت سرصفحه و پاورقی را ویرایش کنید.مرحله 6: در نهایت، روی.توجه: می توانید روی سند دوبار کلیک کنید.

همچنین بخوانید: نحوه رفع پاسخ ندادن مایکروسافت ورد در ویندوز

پیش نیازهای ایجاد هدر و پاورقی مختلف در صفحات خاص برای سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

ایجاد هدر و پاورقی مختلف در صفحات خاص آسان است، اما قبل از آن، شما.مراحل زیر را رعایت کنید:.

 1. درج بخش شکستن.

بخش شکست یک نشانگر نامرئی در سند Word شما است که به شما امکان می دهد محتوای خود را به بخش های جداگانه تقسیم کنید مرحله 1 

مرحله 2: مکان نما را در نقطه ای از سند خود قرار دهید. مرحله 3: به تب Layout در نوار بروید و روی فلش رو به پایین در کنار دکمه Breaks کلیک کنید. مرحله 4: یکی از وقفه های ذکر شده در زیر را انتخاب کنید:.

  • Next Page: بخش جدیدی را در صفحه بعد راه اندازی می کند.از این برای تقسیم بخش های اصلی سند خود استفاده کنید (مثلاً.g.، فصل ها، جابه جایی های مهم موضوعی).
  • Continuous: بخش جدیدی را در همان صفحه شروع می کند.این به تغییر عناصر قالب بندی صفحه کمک می کند (مانند.g.، طرح بندی ستون ها یا جهت گیری صفحه).
  • صفحه زوج: بخش جدیدی را در صفحه زوج بعدی شروع می کند.هنگام قالب بندی برای چاپ یا طرح بندی به سبک کتاب از این استفاده کنید.
  • صفحه فرد: این بخش جدیدی را در صفحه فرد بعدی شروع می کند.مشابه با شکست صفحه زوج استفاده می شود.

2.جدا کردن هدرها و پاورقی ها از بخش قبلی... سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

مرحله 1

مرحله ۲: قسمت Navigation را پیدا کرده و روی دکمه Link to Previous کلیک کنید.توجه: مطمئن شوید که دکمه پیوند به قبلی خاکستری نباشد.

همچنین بخوانید: بهترین نکات و ترفندهای Microsoft Word برای بهبود بهره وری

نحوه ایجاد هدر و پاورقی مختلف در صفحات خاص

 

مرحله 2: فایل Word را که می خواهید ویرایش کنید راه اندازی کنید.

مرحله 3: برای انتخاب قسمت سرصفحه یا پاورقی دوبار کلیک کنید.

مرحله 4: جزئیاتی را که می خواهید وارد کنید در قسمت سرصفحه یا پاورقی بنویسید.

چگونه یک هدر متفاوت در صفحات فرد و زوج در Word داشته باشیم؟

مرحله 1: فایل Word را که می خواهید ویرایش کنید پیدا کنید و برای باز کردن آن دوبار کلیک کنید.

مرحله 2: روی Insert در منوی بالا کلیک کنید و دکمه کشویی زیر عنوان یا پاورقی را فشار دهید .مرحله 3: بسته به آنچه می خواهید تغییر دهید، Edit Header یا Edit Footer را انتخاب کنید.

مرحله 4: کادر کناری را علامت بزنید.

مرحله 5: هدر یا پاورقی را برای صفحات زوج و فرد ویرایش کنید. مرحله 6: پس از اتمام، Ctrl S را فشار دهید تا تغییرات خود را در سند ذخیره کنید.

همچنین بخوانید: چگونه یک سند Word را در هر دستگاهی کپی کنیم..سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

نحوه اضافه کردن هدر یا پاورقی در صفحه اول

هنگام کار بر روی اسناد با صفحات عنوان مجزا یا انتقال بین بخش های مختلف، برای افزودن سرصفحه یا پاورقی در صفحه اول، مراحل زیر را رعایت کنید: مرحله 1: Windows S را فشار دهید، Word را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید..

مرحله 2: سند Word را که می خواهید ویرایش کنید راه اندازی کنید.

مرحله 3: به تب Insert بروید و روی نماد کشویی زیر عنوان یا پاورقی کلیک کنید. مرحله 4: به ترتیب Edit Header یا Edit Footer را انتخاب کنید.

مرحله 5: کادر کنار صفحه اول متفاوت را علامت بزنید.

مرحله 6: اکنون سرصفحه یا پاورقی صفحه اول خود و سایر هدرها و پاورقی ها را در بقیه صفحات تایپ کنید. مرحله 7: در نهایت، Ctrl S را فشار دهید تا تغییرات در سند شما ذخیره شود.

همچنین بخوانید: چگونه همه تصاویر را با اندازه یکسان در Microsoft Word ایجاد کنیم سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

سوالات متداول در سربرگ و پاورقی سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word

1. Can I have different headers and footers within the same section? نه تو می توانی.سرصفحه ها و پاورقی ها به بخش ها گره خورده اند، بنابراین باید سند خود را به چند بخش تقسیم کنید.
2. Does changing headers and footers on my Word document affect its alignment? خیر، تغییر سرصفحه ها و پاورقی ها در سند Word شما انجام نمی شود.

سربرگ و پاورقی اضافه شد

که.همچنین، اگر میخواهید فهرست کاملی از تغییراتی که در سند خود ایجاد میکنید، نگه دارید، به یاد داشته باشید که ویژگی تغییرات آهنگ را در Word روشن کنید.. امیدواریم مطالب بالا سربرگ ها و پاورقی های مختلف در صفحات مختلف در Word  برایتان مفید باشد

آیا این مفید بود؟

 
Yes
 
No
 
 
 
SubmitCancel
Thanks for your feedback!
تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .