
-
9 روش برتر برای رفع کار نکردن Outlook Quick Print در ویندوز 11
06 / مرداد / 1403 -
8 بهترین راه برای رفع کد خطای 30 Printer Not Activated در ویندوز
06 / مرداد / 1403 -
بهترین 6 راه حل زمانی که چراغ Caps Lock ویندوز 11 کار نمی کند
06 / مرداد / 1403 -
5 راه حل برتر برای صفحه سبز مرگ ویندوز 11
06 / مرداد / 1403 -
8 نرم افزار برتر مانیتور و کنترل دمای ویندوز
06 / مرداد / 1403 -
7 راه حل برتر برای ‘Steam Friend List Black Screen’ در ویندوز 11
06 / مرداد / 1403
چگونه مشکل "Microsoft Store" که هنگام کلیک روی "Get" یا "Install" هیچ اتفاقی نمیافتد را رفع کنیم
دسته بندی ها
ویندوزنویسنده
amirhamzhتاریخ انتشار
28 / مهر / 1403زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه"Windows 10" دارای یک کتابخانه مناسب از اپلیکیشنها در "Microsoft Store" است، که برخی از آنها — مانند "iTunes" — بهتر از برنامههای دسکتاپ سنتی کار میکنند. اما عمل ساده دانلود این اپلیکیشنها به کامپیوتر شخصیتان میتواند بسیار چالشبرانگیز باشد. بعد از اینکه روی دکمههای "Get" یا "Install" در "Microsoft Store" کلیک میکنید، هیچ اتفاقی نمیافتد. این باید ناامیدکننده باشد. بنابراین، ما سعی میکنیم به شما کمک کنیم تا مشکل را زمانی که در "Microsoft Store" روی دکمه "Get" یا "Install" کلیک میکنید و هیچ فعالیتی رخ نمیدهد، برطرف کنید.
اخیراً با مشکل پاسخگو نبودن دکمه "Get" یا "Install" مواجه شدم. اما خوشبختانه، این یکی از مشکلات سادهتر مرتبط با "Microsoft Store" بود که توانستم حل کنم.
از این رو، لیست زیر از نکات عیبیابی باید شما را به خوبی در مسیر دانلود برنامههای مورد علاقهتان از "Microsoft Store" در کمترین زمان ممکن قرار دهد. بیایید با مواردی که کار کردند شروع کنیم.
نکته: قبل از شروع، ایده خوبی است که کامپیوتر خود را راهاندازی مجدد کنید. این عمل ساده میتواند به رفع ناهنجاریهای مختلف "Windows" کمک کند. ابتدا این کار را انجام دهید.
برای یادگیری رایگان ورد می توانید به مقاله آموزش ورد مراجعه کنید.
1. "Reset" Microsoft Store
آنچه به من کمک کرد تا مشکل دکمههای "Get/Install" که پاسخگو نبودند را تقریباً بلافاصله حل کنم، یک بازنشانی کامل "Microsoft Store" بود.
بازنشانی "Microsoft Store" آن را به تنظیمات پیشفرضش برمیگرداند و به این ترتیب به برنامه اجازه میدهد تا بدون اینکه پیکربندیهای نادرست مشکلی ایجاد کنند، دوباره اجرا شود.
مرحله 1: منوی Start را باز کنید، به آیکون تنظیمات به شکل چرخدنده اشاره کنید و سپس روی Settings کلیک کنید.
مرحله ۲: روی "Apps" کلیک کنید.
مرحله 3: "Microsoft Store" را از لیست برنامهها انتخاب کنید و سپس روی "Advanced Options" کلیک کنید.
مرحله ۴: به پایین بروید و سپس روی Reset کلیک کنید.
مرحله ۵: روی "Reset Again" در جعبه تأیید کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرایند بازنشانی تمام شود، و سپس از "Settings app" خارج شوید.
مرحله 6: با جستجو در "Start menu" یا "Search"، "Microsoft Store" را باز کنید و سپس روی گزینه Open کلیک کنید.
توجه: فرآیند "reset" آیکون "Microsoft Store" در "taskbar" را حذف میکند. پس از جستجو، اگر میخواهید آن را به "taskbar" بازگردانید، از گزینه "Pin to Taskbar" استفاده کنید.
هنگامی که "Microsoft Store" راهاندازی شد، تلاش کنید که یک "app" نصب کنید. به احتمال زیاد باید امکانپذیر باشد. اگر این کار کمک نکرد، به مرحله بعدی در رفع مشکلات بروید.
برای یادگیری رایگان اکسس می توانید به مقاله آموزش اکسس مراجعه کنید.
2. پاک کردن Cache "Microsoft Store"
ویندوز 10 دارای یک "Command Prompt executable" داخلی است که کش "Microsoft Store" را حذف میکند. اگر دکمههای "Get/Install" به دلیل دادههای کش شده اضافی یا قدیمی بیپاسخ هستند، اجرای این "executable" احتمالاً باید مشکل را حل کند.
مرحله 1: جستجو برای "wsreset.exe" (از طریق منوی استارت یا جستجو)، و سپس کلیک بر روی Open.
مرحله ۲: چند ثانیه صبر کنید تا "Command Prompt" کش "Microsoft Store" را پاک کند. نیازی نیست کاری انجام دهید.
پس از پاک شدن "cache"، "Microsoft Store" باید به صورت خودکار اجرا شود. بررسی کنید که آیا دکمه "Get" یا "Install" به درستی کار میکند. اگر واکنشی نشان نمیدهند، ادامه متن را بخوانید تا بفهمید باید چه کار کنید.
3. از حساب خود در "Microsoft Store" خارج شوید و دوباره وارد شوید
خارج شدن از Microsoft Store و سپس ورود دوباره به آن میتواند به حل مشکل دکمه "Get" یا "Install" که کار نمیکند، کمک کند.
مرحله 1: Microsoft Store را باز کرده و سپس روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست پنجره برنامه کلیک کنید. در منویی که ظاهر میشود، روی حساب کاربری مایکروسافت خود کلیک کنید.
مرحله ۲: بر روی Sign Out که در زیر حساب "Microsoft Store" که با آن وارد شدهاید قرار دارد، کلیک کنید. پس از خروج، "Microsoft Store" را ببندید و مجدداً راهاندازی کنید.
مرحله 3: روی آیکون پروفایل (که باید خالی باشد) کلیک کنید و سپس روی "Sign In" کلیک کنید.
مرحله ۴: حساب "Microsoft" خود را انتخاب کنید و سپس روی ادامه کلیک کنید تا دوباره وارد شوید. ممکن است لازم باشد از یک روش خاص احراز هویت (مانند وارد کردن "PIN code" ورود) برای تکمیل فرآیند ورود استفاده کنید.
وقتی دوباره وارد شدید، سعی کنید یک برنامه نصب کنید. این مشکل به احتمال زیاد باید حل شده باشد.
برای یادگیری رایگان اکسل می توانید به مقاله آموش اکسل مراجعه کنید.
4. "Microsoft Store Troubleshooter" را اجرا کنید
ویندوز 10 دارای یک "troubleshooter" داخلی است که میتواند به صورت خودکار مشکلات مربوط به "Microsoft Store" را پیدا کرده و رفع کند. اگر نکات بالا کار نکردند، وقت آن است که "troubleshooter" را به کار بیندازید.
مرحله 1: برنامه "Settings" را باز کنید (در منوی "Start" بر روی "Settings" کلیک کنید)، و سپس بر روی "Update & Security" کلیک کنید.
مرحله 2: روی زبانه کناری با برچسب "Troubleshoot" کلیک کنید.
مرحله 3: در لیست گزینههای عیبیابی به پایین بروید، روی "Windows Store Apps" کلیک کنید و سپس "Run the Troubleshooter" را انتخاب کنید. پس از آن، تنها باید دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید تا "Microsoft Store" را تعمیر کنید.
اگر هر مشکلی توسط "troubleshooter" شناسایی و برطرف شده باشد، دکمه "Get" یا "Install" باید به احتمال زیاد به درستی کار کند.
5. دوباره ثبت کردن "Microsoft Store"
ثبت مجدد Microsoft Store در ویندوز 10 یک راهحل مناسب است که میتواند مشکلات سرسخت مرتبط با این برنامه را برطرف کند. این فرآیند میتواند به سرعت با اجرای یک دستور خاص از طریق "Windows PowerShell" انجام شود.
مرحله 1: "Windows PowerShell" را جستجو کنید (از طریق منوی شروع یا جستجو)، و سپس روی Open کلیک کنید.
مرحله ۲: فرمان زیر را در "Windows PowerShell" کپی و جایگذاری کنید:
Get-AppXPackage *Microsoft.WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
مرحله 3: کلید Enter را فشار دهید تا فرمان اجرا شود.
سپس "Microsoft Store" را باز کنید و سپس سعی کنید یک اپلیکیشن نصب کنید تا ببینید آیا مشکل اکنون حل شده است.
شروع دانلود
آیا دکمههای "Get" یا "Install" در "Microsoft Store" دوباره پاسخگو هستند؟ احتمالاً باید اینگونه باشد. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است بخواهید "Windows 10" را بهروزرسانی کنید. به "Start > Settings > Update & Security > Windows Update" بروید تا بهروزرسانیهای آخرین نسخه را بررسی و نصب کنید. اگر یک مشکل فنی شناختهشده مانع از عملکرد صحیح "Microsoft Store" شده بود، انجام یک بهروزرسانی میتواند مشکلات را برطرف کند.
گام بعدی: حالا که "Microsoft Store" به حالت عادی بازگشته است، در اینجا شش نکته فوقالعاده وجود دارد که بلافاصله میتوانید مرور کنید.