شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

جستجو در گوگل چیست یا URL تایپ کنید

دسته بندی ها

اینترنت

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

درمقاله زیر جستوجو در گوگل یا URL را مشاهده کنید و از ان استفاده کنید ّبرای اموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

 

جستجو در گوگل چیست؟

ویژگی Search Google به شما کمک می کند تا با استفاده از Google اطلاعاتی را در اینترنت پیدا کنید.با وارد کردن کلمات کلیدی یا عبارات می توانید اطلاعات را در اینترنت جستجو کنید.آی تی.این ویژگی از الگوریتم هایی برای تجزیه و تحلیل و یافتن وب سایت ها بر اساس ارتباط آنها با جستجوی شما استفاده می کند.نکته جالب این است که نتایج ممکن است بسته به مکان فعلی شما تغییر کند، اگرچه این.این الگوریتم به اندازه کافی هوشمند است تا به جستجوهای مشابه نگاه کند و نتایج را بر اساس آنچه که بیشتر به دیگران کمک کرده است رتبه بندی کند.

مزایای جستجو در گوگل

  • کشف: می توانید وب سایت ها و اطلاعات جدیدی را که بوده اید کشف کنید.
  • دادههای جامع: گوگل دادههای وسیع را فهرستبندی میکند و شانس پیدا کردن آنچه را که نیاز دارید افزایش میدهد.
  • فیلتر و اصلاح: گوگل.
  • قابل اعتماد (بالقوه): گوگل به طور کلی منابع و وب سایت های معتبر را در اولویت قرار می دهد.

معایب جستجو در گوگل

  • بیش از حد اطلاعات: ممکن است با سیل نتایج روبرو شوید که پیدا کردن اطلاعات دقیق مورد نیاز را دشوار می کند.
  • تعصب و دستکاری: نتایج جستجو می تواند تحت تأثیر سئو و عوامل دیگر باشد.
  • نگرانی های مربوط به حریم خصوصی: Google دادههای مربوط به جستجوهای شما را جمعآوری میکند، که ممکن است نگرانیهایی را در مورد حفظ حریم خصوصی برای برخی از کاربران ایجاد کند..

نحوه استفاده از جستجوی گوگل

استفاده از ویژگی جستجوی گوگل ساده است.اینجا.مرحله 2: روی کادر جستجو کلیک کنید، کلمه کلیدی را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

 

عبارات خاص را جستجو کنید

اجازه دهید.شما می توانید کلمات کلیدی مانند.

وقتی این کلمه کلیدی را در جستجوی گوگل وارد می کنید و Enter را فشار می دهید، شما.علاوه بر این، می توانید مقالات مرتبط با کلمات کلیدی خود یا موارد مشابه را بیابید.به علاوه، میتوانید توضیحات متا (متن زیر عنوان اصلی) را بررسی کنید تا تأیید کنید که نتایج با عبارت جستجوی شما مطابقت دارند..عبارت جستجوی شما در آنجا برجسته خواهد شد.

نکته: کلمات کلیدی را در علامت نقل قول قرار دهید تا در هنگام جستجو مطابقت دقیق آنها را بدست آورید.

جستجو در وب سایت های خاص

اگر می خواهید مقالات مرتبط با کلمه کلیدی خاصی را در یک وب سایت خاص پیدا کنید، از عملگر جستجو استفاده کنید.این به محدود کردن نتایج جستجو به آن سایت خاص کمک می کند.عبارت زیر را در نوار آدرس یا کادر جستجوی Google خود تایپ کنید:[keyword] را با رشته کلمه کلیدی واقعی و [URL] را با آدرس وب سایتی که خود دارید جایگزین کنید..نکته: در هنگام استفاده از این روش از یک کلمه کلیدی گسترده تر برای دریافت نتایج بیشتر استفاده کنید.

همچنین می توانید از عملگرهای زیر برای دستیابی به نتایج پیشرفته استفاده کنید مرحله 1.inurl:[WORD-IN-URL]نتایج را بر اساس URL های حاوی کلمه یا عبارت خاص فیلتر کنید.به این فکر کنید که با استفاده از کلمه(های) کلیدی خود، به URL ها توجه کنید.به عنوان مثال، اگر inurl:apple را در کادر جستجو تایپ کنید، وب سایت هایی مانند apple را پیدا می کند.com، apple-insider.com و applesandoranges.com.

مرحله2.allinurl:[WORDS-IN-URL]نتایج را به URL هایی با کلمات متعدد در عبارت جستجوی خود محدود کنید.آن را به عنوان یک فیلتر دو طرفه تصور کنید که نیاز به وجود هر دو کلمه کلیدی در URL دارد.به عنوان مثال، تایپ allinurl:apple pen فقط وب سایت هایی مانند apple-pen را نشان می دهد.com و buy-apple-pen.com، نه سایت های عمومی مانند اپل.com.

مرحله 3.related:[URL]وبسایتهای مشابه را بر اساس یک URL مشخص کشف میکند.تصور کنید که شبکه ای را در اطراف یک وب سایت خاص می اندازد تا دیگران را با محتوا یا تمرکز مشابه جذب کند.به عنوان مثال، جستجوی شما برای related:apple.com وبسایتهای خبری فناوری، فروشگاه های آنلاین اپل و انجمنهای طرفداران را بازگرداند.

کلمات یا عبارات خاص را حذف کنید

در حالی که گوگل در یافتن آنچه شما نیاز دارید برتر است، گاهی اوقات میتواند نتایجی را که شما انجام داده اید بازگرداند.خوشبختانه، گوگل به شما اجازه می دهد این نتایج ناخواسته را با استفاده از علامت منفی حذف کنید.فقط یک خط تیره (-) و به دنبال آن کلمات کلیدی که می خواهید از جستجوی خود حذف کنید تایپ کنید.برای اینکه همه چیز واضح تر شود، شما را تصور کنید.اگر می خواهید Amazon Prime را از نتایج حذف کنید، به سادگی تایپ کنید:.

این فرمول برای تک کلمات کار می کند، اما می توانید عبارات را با قرار دادن آنها در گیومه قبل از علامت منفی حذف کنید..بنابراین، اگر میخواهید هر دو Amazon Prime و Hulu را حذف کنید

استفاده از علامت منهای به طور موثر به شما کمک می کند مرتبط ترین نتایج را برای عبارت های جستجوی خود دریافت کنید.علاوه بر این، شما همچنین می توانید وب سایت هایی را که از این ویژگی استفاده می کنند حذف کنید.اینجا.

چیست URL تایپ کنید

این یکی دیگر از قابلیت های ارائه شده توسط موتور جستجوی گوگل است.با ویژگی تایپ یک URL، می توانید به سرعت به یک وب سایت خاص و بدون چند کلیک بروید.این کار را نمی کند.

مزایای تایپ URL

  • سریع و مستقیم: اگر آدرس دقیق وب سایت را می دانید.
  • دقیق: شما دقیقاً همان چیزی را که می خواهید دریافت می کنید. .
  • دور زدن فیلترها و سوگیری ها: می توانید به محتوای بالقوه حساس یا وب سایت هایی دسترسی داشته باشید که ممکن است به دلیل تعصب الگوریتم رتبه بالایی در نتایج جستجو نداشته باشند..

معایب وارد کردن URL

  • نیاز به دانش قبلی: برای استفاده از این روش باید URL دقیق را بدانید.
  • قرار گرفتن در معرض محدود: شما از کشف منابع جدید یا جایگزین اطلاعات غافل می شوید.
  • خطر کلاهبرداری: اشتباهات تایپی یا دستکاری های عمدی می تواند شما را به سمت وب سایت های فیشینگ یا بدافزار سوق دهد..

نحوه استفاده از URL تایپ کنید

دستورالعمل های ساده زیر را برای وارد کردن آدرس وب سایت برای جستجوی Google دنبال کنید :مرحله 1: مرورگر Chrome را باز کنید، جستجوی Google را پیدا کنید یا یک فیلد URL را تایپ کنید. مرحله 2: آدرس وب سایتی را که می خواهید از آن بازدید کنید تایپ یا در فیلد جایگذاری کنید.کلید Enter را روی صفحه کلید خود فشار دهید. مرحله 3: اکنون گوگل شما را به وب سایتی که وارد کرده اید هدایت می کند.

نیازی به تایپ کل نیست.مرورگر شما به طور خودکار از پروتکل های رمزگذاری شده برای محافظت از اطلاعات شما استفاده می کند. جستوجو در گوگل یا URL را مشاهده کنید و از ان استفاده کنید

قسمت طنز در گوگل جستجو کنید یا یک URL تایپ کنید

در روزهای اولیه اینترنت، گوگل.این گاهی اوقات منجر به پیشنهادات و نتایج جستجوی عجیب و غریب می شد که الهام بخش یک قالب میم محبوب شد.این الگوهای رفتاری به طرز بازیگوشی منعکس کننده تکامل عجیب جستجوی آنلاین هستند.در اینجا برخی از آنها وجود دارد:  

 

آیا باید در گوگل جستجو کنم یا یک URL تایپ کنم

امیدواریم اطلاعات موجود در مقاله به شما کمک کرده باشد که بفهمید گوگل چیست و URL تایپ کنید.اگر شما.اگر وب سایت را می شناسید. درمقاله بالا نکاتی درباره جستوجو در گوگل یا URL امده است امیدواریم برای رفع مشکلتان کار ساز باشد

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .