شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه تغییر نام یا حذف پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2

دسته بندی ها

سخت افزار

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

با چند نسخه اخیر ویندوز، بروزرسانی های هوایی نصب آخرین نسخه های نرم افزار را آسان کرده است..با این حال، اگر با مشکل بروزرسانی ویندوز مواجه هستید، سعی کنید پوشه هایSoftwareDistribution یا Catroot2 را در رایانه شخصی خود تغییر نام داده یا حذف کنید.  برای تغییر نام یا حذف پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2 مقاله زیر برای شما کمک کننده خواهد بود ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

پوشه های Catroot2 و SoftwareDistribution اجزای مهم بروز رسانی ویندوز در رایانه شما هستند.پوشه Catroot2 حاوی امضاهایی است که برای تسهیل فرآیند بروز رسانی در رایانه شخصی شما لازم است.در حالی که پوشه SoftwareDistribution حاوی فایل های موقتی است که برای نصب بروز رسانی لازم است.اما حذف یا تغییر نام این پوشه ها چگونه کمک می کند؟ .

وقتی پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2 را بازنشانی می کنید چه اتفاقی می افتد

پوشه Catroot2 حاوی فایل های کاتالوگ (.cat) که هش رمزنگاری و امضای دیجیتال برای فایل های سیستم هستند.اگر این فایل ها خراب شوند، می تواند منجر به بروز مشکلاتی در Windows Update شود.تغییر نام یا حذف پوشه موجود، ویندوز را مجبور به ایجاد یک پوشه جدید Catroot2 با فایل های کاتالوگ تازه می کند..احتمال خراب شدن پوشه جدید کمتر است و به شما کمک می کند تا بروز رسانی را به راحتی روی رایانه شخصی خود نصب کنید.پوشه SoftwareDistribution جایی است که ویندوز فایل های موقت مربوط به بروزرسانی های ویندوز، از جمله فایل های بروزرسانی دانلود شده و اجزای نصب را ذخیره میکند..تغییر نام یا حذف این پوشه، حافظه پنهان بروزرسانی های دانلود شده را پاک میکند و مؤلفه های Windows Update را بازنشانی میکند..این فایل های ناخواسته و کش ممکن است مسئول اجرای باگ ها باشند.بنابراین، حذف آنها می تواند به جلوگیری از مشکلات مربوط به بروز رسانی کمک کند.

نحوه تغییر نام پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2

تغییر نام پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2 به رایانه شما کمک می کند تا نمونه های جدیدی ایجاد کند.برای تغییر نام پوشه ها باید از Command Prompt استفاده کنید. مرحله 1: Command Prompt را در رایانه شخصی خود به عنوان سرپرست باز کنید.

مرحله 2: قبل از تغییر نام پوشه ها، باید چند سرویس را متوقف کنید.دستورات زیر را در CMD وارد کنید تا سرویس های مرتبط متوقف شوند.دستورات را یکی پس از دیگری تایپ کنید و کلید enter را بزنید. مرحله 3: اکنون دستورات زیر را برای تغییر نام پوشه ها وارد کنید. مرحله 4: نام پوشه ها با موفقیت تغییر خواهد کرد.اکنون، باید سرویس هایی را که اخیراً متوقف کرده اید، مجدداً راه اندازی کنید.برای راه اندازی مجدد سرویس ها دستورات زیر را در CMD وارد کنید.اکنون می توانید سعی کنید آخرین بروز رسانی ویندوز را روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

چگونه پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2 را حذف کنیم

مرحله 1: قبل از حذف پوشه ها باید چند سرویس را متوقف کنید.Command Prompt را به عنوان مدیر باز کنید.دستورات زیر را در CMD وارد کنید تا سرویس های مرتبط متوقف شوند.دستورات را یکی پس از دیگری تایپ کنید و کلید enter را بزنید. مرحله 2: Windows Explorer را باز کرده و مکان زیر را در نوار آدرس جایگذاری کنید: از طرف دیگر، میتوانید به پوشه نیز بروید. مرحله 3: پس از باز کردن پوشه، تمام محتویات را انتخاب کرده و حذف کنید.با این کار پوشه SoftwareDistribution از کامپیوتر شما حذف می شود.

مرحله 4: به طور مشابه، مقصد زیر را در نوار آدرس File Explorer قرار دهید تا پوشه CatRoot2 باز شود. مرحله 5: تمام محتویات را انتخاب کرده و حذف کنید.با این کار پوشه Catroot2 از کامپیوتر شما حذف می شود.

مرحله 6: Command Prompt را به عنوان مدیر باز کنید.اکنون سرویس هایی را که متوقف کرده اید مجدداً راه اندازی کنید.برای راه اندازی مجدد سرویس ها دستورات زیر را در CMD وارد کنید.اگر هنوز با مشکلاتی در بروزرسانی رایانه شخصی ویندوز خود مواجه هستید، در اینجا دو راه حل سریع وجود دارد.

پاداش: رفع سریع مشکلات مربوط به Windows Update

اگر حذف یا تغییر نام پوشههای Catroot2 و SoftwareDistribution به شما کمک نمیکند مشکلات مربوط به بروزرسانی ها را برطرف کنید، سرویس Windows Update را مجدداً راه اندازی کنید یا یک عیب یاب برای آن اجرا کنید..خدمات را باز کنید.برنامه msc را از منوی شروع، و سپس به پایین بروید تا سرویس Windows Update را پیدا کنید.کلیک راست کرده و سرویس را راه اندازی مجدد کنید.با انجام این کار، سرویس از نو شروع می شود و احتمال کمتری وجود دارد که حاوی اجزای خراب باشد.

علاوه بر این، می توانید از Windows Update Troubleshooter استفاده کنید که می تواند به رایانه شما کمک کند مشکلات مربوط به آن را شناسایی و برطرف کند. مرحله 1: برنامه تنظیمات را در رایانه شخصی خود باز کنید.سیستم را از نوار کناری انتخاب کنید. مرحله 2: عیب یابی را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی آن کلیک کنید.

مرحله 4: روی Run در کنار Windows Update کلیک کنید.با این کار عیب یاب باز می شود.اکنون، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مشکل را برطرف کنید.

اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاه کنید.

پرسشهای متداول درباره پوشههای Catroot2 و SoftwareDistribution

1. Why does the command prompt say access denied while I try to rename the Catroot2 folder? اطمینان حاصل کنید که خط فرمان را به عنوان مدیر باز کرده اید.در ادامه، Services را باز کنید.برنامه msc از منوی شروع.سرویس های Windows Update، Cryptographic و Background Intelligent Transfer را کلیک راست کرده و متوقف کنید..اکنون می توانید به CMD برگردید و نام پوشه ها را تغییر دهید.
2. Is it safe to delete the Catroot2 and SoftwareDistribution folders from my PC? آره.پاک کردن پوشه های Catroot2 و SoftwareDistribution از رایانه شخصی خود بی خطر است.
3. Why should I use the .bak extension while I rename the Catroot2 or SoftwareDistribution folders in CMD? اضافه کردن.افزودن bak به نام پوشه ها یک اقدام احتیاطی است.با تغییر نام پوشه ها با a.پسوند bak، شما از پوشه های اصلی نسخه پشتیبان تهیه می کنید.این به شما امکان می دهد در صورت نیاز به حالت واقعی بازگردید.

کامپیوتر ویندوز خود را بروز کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا با تغییر نام یا حذف پوشه های Catroot2 و SoftwareDistribution، تمام مشکلات مربوط به بروزرسانی های ویندوز را برطرف کنید..با این حال، اگر در اتصال به سرویس Windows Update با مشکل مواجه شدید، راهنمای ما را در مورد این پرسش بررسی کنید. امیدواریم این مقاله  برای تغییر نام یا حذف پوشه های SoftwareDistribution و Catroot2 برایتان مفید واقع باشد

آیا این مفید بود؟

 
Yes
 
No
 
 
 
SubmitCancel
Thanks for your feedback!
تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .