چهار روش برتر برای جلوگیری از ذخیره فایلها در "OneDrive" در ویندوز 10
دسته بندی ها
بدون دسته بندینویسنده
amirhamzhتاریخ انتشار
29 / مهر / 1403زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقه"Microsoft OneDrive" یک سرویس ذخیرهسازی ابری است که به صورت پیشفرض در ویندوز وجود دارد. به همین دلیل است که در بسیاری از مکانها در کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود، "Microsoft OneDrive" را میبینید، مخصوصاً زمانی که فایلهای خود را ذخیره میکنید. اگر از این موضوع ناراحت هستید که ویندوز به جای ذخیره فایلها روی کامپیوتر شما، آنها را در "OneDrive" ذخیره میکند، ما چند راهحل برای شما آماده کردهایم.
برنامههای "Cloud storage" فوقالعاده و عالی برای استفاده هستند تا زمانی که به اجبار به شما تحمیل شوند. اگر یک نفر نخواهد از آن استفاده کند چه؟ یا اگر از استفاده از برنامه دیگری مانند "Google Drive"، "Dropbox" و غیره خوشحال باشد چه؟ خوشبختانه، میتوانید از "OneDrive" جلوگیری کنید که کنترل کامپیوتر شما را به دست بگیرد.
در اینجا چهار روش برای ذخیره فایلها روی کامپیوتر شما به جای "OneDrive" آورده شده است.
1. استفاده از "OneDrive Settings"
در بیشتر کامپیوترهای "Windows 10"، "OneDrive" به صورت پیشفرض نصب شده است. و این مکان پیشفرض برای ذخیرهسازی فایلها در پوشههای Desktop، Documents و Pictures شما است. این دلیل سوال ذهنی شماست - چرا فایلهایم به صورت خودکار در "OneDrive" ذخیره میشوند؟ شما باید این رفتار را در تنظیمات "OneDrive" تغییر دهید و جلوی ایجاد نسخه پشتیبان از پوشههایتان را بگیرید. نکته: دریابید که آیا باید از "OneDrive" در کامپیوتر "Windows" استفاده کنید یا نه. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید: مرحله 1: روی آیکون "OneDrive" در نوار وظیفه راستکلیک کرده و تنظیمات را انتخاب کنید.
اگر نماد OneDrive را در نوار وظیفه نمیبینید، جستجوی Windows را باز کنید و به دنبال OneDrive بگردید. روی آن کلیک کنید. نماد OneDrive در نوار وظیفه ظاهر خواهد شد.
نکته حرفهای: از کلید میانبر Windows + S برای باز کردن سریع جستجو استفاده کنید.
مرحله ۲: در تنظیمات "OneDrive"، به برگه "Backup" بروید. روی "Manage backup" کلیک کنید و پوشههایی را که نمیخواهید به "OneDrive" اضافه شوند، از حالت انتخاب خارج کنید. در صورتی که اسکرینشاتهای شما نیز به "OneDrive" میروند، تیک کنار "Screenshots" را بردارید. برای ذخیره تغییرات روی "Ok" کلیک کنید.
نکته: اگر دوست دارید "screenshot"های خود را در "OneDrive" ذخیره کنید و صدای اعلان آن شما را اذیت میکند، بیاموزید که چگونه صدای "screenshot" "OneDrive" را غیرفعال کنید.
2. تغییر محل ذخیره در "Microsoft Office Apps"
اگر فایلهای Office شما مانند اسناد Word، صفحات Excel و غیره در "OneDrive" ذخیره میشوند، باید هنگام ذخیره فایلها، "This PC" را انتخاب کنید. بهطور جایگزین، میتوانید تنظیماتی را فعال کنید تا همیشه اسناد روی کامپیوتر شما ذخیره شوند.
در اینجا مراحل کار آمده است:
مرحله 1: برنامه "Microsoft Office" را که میخواهید فایلهای آن به جای "OneDrive" روی کامپیوتر شما ذخیره شوند، باز کنید.
مرحله 2: روی "File" کلیک کنید و سپس "Save as" را انتخاب کنید.
مرحله 3: "This PC" را انتخاب کنید و پوشهای را در رایانه خود انتخاب کنید که میخواهید فایلها را در آن ذخیره کنید.
برای ذخیره فایلها در رایانه خود همیشه به "File > Options" بروید. یک پنجره پاپ آپ ظاهر خواهد شد. روی گزینه "Save" کلیک کنید. کادر کنار "Save to computer by default" را علامت بزنید.
3. لغو اتصال حساب "OneDrive"
شما همچنین میتوانید مسیر سختتری را انتخاب کرده و حساب "OneDrive" خود را از کامپیوتر خود لغو پیوند کنید. انجام این کار بر تنظیمات حساب "Microsoft" شما یا دادههای شما در "OneDrive" تأثیری نخواهد گذاشت. آن موارد با لغو پیوند "OneDrive" بدون تغییر باقی خواهند ماند.
برای لغو پیوند "OneDrive"، روی آیکون "OneDrive" در "taskbar" راستکلیک کرده و "Settings" را انتخاب کنید.
به زبانه "Account" بروید و روی "Unlink this PC" کلیک کنید. در صفحه بعد تأیید کنید. کامپیوتر خود را ریاستارت کنید. اکنون باید بتوانید فایلهای خود را مستقیماً روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.
بعد از اینکه "OneDrive" قطع ارتباط شد، میتوانید پوشه "OneDrive" را از نمایش در "File Explorer" حذف کنید. همچنین میتوانید از اجرای "OneDrive" در زمان راهاندازی جلوگیری کنید. برای این کار، به "OneDrive Settings" از نوار وظیفه بروید. روی زبانه "Settings" کلیک کنید. تیک کنار گزینه "Start OneDrive automatically when I sign in to Windows" را بردارید. روی "Ok" کلیک کنید. کامپیوتر خود را راهاندازی مجدد کنید.
۴. "Uninstall" واندرایو
اگر به هیچ وجه OneDrive را دوست ندارید، میتوانید آن را به طور کامل از رایانه خود حذف نصب کنید. برای این کار، به "Settings > Apps" در رایانه خود بروید. به دنبال "Microsoft OneDrive" بگردید. دکمه "Uninstall" را بزنید.
زمانی که "OneDrive" از کامپیوتر شما جدا یا حذف میشود، میتوانید با ورود به "OneDrive.com" از طریق هر مرورگری به دادههای موجود خود دسترسی پیدا کنید. در صورتی که از تصمیم خود پشیمان شدید، میتوانید "OneDrive" را دوباره روی کامپیوتر خود نصب کنید.
پاداش: عدم توانایی در ذخیره فایلها در پوشههای کامپیوتر
پس از دنبال کردن روشهای فوق، اگر در ذخیره فایلهای خود در کامپیوترتان با مشکلاتی روبرو هستید، باید مکان پوشههایی مانند "Desktop"، "Documents" و "Pictures" را به کامپیوتر خود برگردانید.
برای این کار، "Windows Explorer" را باز کنید. از میانبر صفحهکلید "Windows key + E" برای باز کردن آن استفاده کنید. روی پوشه "Desktop" کلیک راست کنید. گزینه "properties" را انتخاب کنید.
نکته حرفهای: فهرست کامل میانبرهای صفحهکلید مفید برای "Windows 10" را بررسی کنید.
به برگه Location بروید و روی Restore Default کلیک کنید. برای ذخیره تغییرات، روی Ok کلیک کنید.
سمت دیگر "OneDrive"
ذخیرهسازی فایلها به صورت محلی فضای کامپیوتر شما را اشغال میکند. اگر رایانهای با فضای ذخیرهسازی محدود دارید، بهتر است فایلها را فقط در "OneDrive" ذخیره کنید. یک مزیت دیگر این است که میتوانید از هر دستگاهی به فایلها دسترسی داشته باشید. حتی میتوانید چندین حساب "OneDrive" را به کامپیوتر خود اضافه کنید. اگر تصمیم به نگهداشتن "OneDrive" دارید، نکاتی را بررسی کنید تا بهترین استفاده را از "OneDrive" داشته باشید.
بعدی: کنجکاوید بدانید چه چیزهایی تحت فضای ذخیرهسازی "OneDrive" محاسبه میشود؟ از لینک بعدی بفهمید چه چیزهایی فضای "OneDrive" را اشغال میکند و چگونه میتوانید در آن فضا صرفهجویی کنید.