4 راه برتر برای باز کردن سند PDF در "Adobe Reader" به جای مرورگر

دسته بندی ها

اینترنت

نویسنده

amirhamzh

تاریخ انتشار

28 / مهر / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

10 دقیقه

آیا فایل‌های PDF شما در "Microsoft Edge" روی "Windows 10 PC" باز می‌شوند؟ خب، این به این دلیل است که "Microsoft Edge" به‌طور پیش‌فرض خواننده PDF برای ویندوز است، به‌خصوص اگر از "Windows 10" اخیر استفاده می‌کنید. آیا این به این معناست که نمی‌توانید فایل‌های PDF خود را در هیچ برنامه دیگری از انتخاب خود، مانند "Adobe Acrobat Reader" مشاهده کنید؟ اصلاً این‌طور نیست. شما به راحتی می‌توانید رفتار پیش‌فرض باز کردن فایل‌های PDF را به "Adobe Reader" به جای "Chrome" یا "Edge" تغییر دهید.

در حالی که داشتن توانایی مشاهده فایل‌های PDF در یک کامپیوتر ویندوز بدون دانلود یک برنامه جانبی یک گام خوشایند است، "PDF readers" موجود در مرورگرها تنها ویژگی‌های پایه‌ای را ارائه می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود به دنبال گزینه‌های جایگزین مانند "Adobe Reader" باشید.
بنابراین، اگر می‌خواهید اسناد PDF خود را به جای مرورگر در "Acrobat Reader" باز کنید، در مکان مناسبی هستید. بیایید روش‌های مختلف برای انجام این کار را بررسی کنیم. با این حال، برای جلوگیری از باز شدن فایل‌های PDF در مرورگر شما، باید مطمئن شوید که PDF شما ابتدا در کامپیوترتان دانلود می‌شود. بیایید بررسی کنیم چگونه این کار را انجام دهیم.

دانلود فایل‌های PDF به جای باز کردن آن‌ها در مرورگر

برای این کار، باید یک تنظیم را در مرورگر خود تغییر دهید تا فایل‌های PDF در یک تب جدید باز نشوند.
توجه: شما فقط نیاز دارید این تنظیم را در مرورگری که از آن فایل PDF را دانلود می‌کنید تغییر دهید.
در اینجا مراحل برای مرورگر "Microsoft Edge" و "Google Chrome" آورده شده است.

دانلود PDF و باز نکردن آن در "Google Chrome"

مرحله 1: "Chrome" را روی کامپیوتر خود راه‌اندازی کنید و روی سه نقطه در بالا کلیک کنید. سپس، "Settings" را انتخاب کنید. به‌طور متناوب، روی "chrome://settings" کلیک کنید. مرحله 2: از نوار سمت چپ روی "Privacy and security" کلیک کنید. در پنل سمت راست، روی "Site Settings" کلیک کنید.

مرحله 3: به پایین بروید و روی "PDF documents" کلیک کنید.

مرحله 4: دکمه کنار 'Download PDF files instead of automatically opening them in Chrome.' را فعال کنید.

برگردید و روی یک فایل PDF کلیک کنید. Chrome آن را به طور مستقیم روی کامپیوتر شما دانلود می‌کند به جای اینکه آن را در زبانه Chrome باز کند.

فایل PDF را دانلود کنید و آن را در "Microsoft Edge" باز نکنید

مرحله 1: مرورگر "Edge" را باز کنید و روی سه نقطه در بالا کلیک کنید. گزینه "Settings" را انتخاب کنید. یک روش آسان برای باز کردن تنظیمات این است که در مرورگر خود به "edge://settings/" بروید. مرحله 2: روی "Site permissions" در سمت چپ کلیک کنید. به پایین سمت راست بروید و روی "PDF documents" کلیک کنید.

مرحله 3: گزینه‌ی کنار ‘Always open PDF files externally.’ را فعال کنید.

حالا، هر وقت سعی کنید یک فایل PDF را در "Edge" باز کنید، یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که می‌گوید 'PDF read is disabled.' روی دکمه "Download" کلیک کنید تا فایل را به کامپیوتر "Windows 10" خود دانلود کنید.

برای یادگیری رایگان اکسس می توانید به مقاله آموزش اکسس مراجعه کنید.

فایل PDF را در "Adobe Reader" باز کنید و نه در مرورگر

اگر فایل PDF دانلود شده همچنان در مرورگر شما باز می‌شود به جای "Acrobat Reader"، این روش‌ها را برای تغییر این رفتار بررسی کنید. قبل از امتحان کردن این روش‌ها، مطمئن شوید که "Adobe Acrobat Reader" را روی رایانه خود دانلود کرده‌اید.
"Download Adobe Acrobat Reader"

روش 1: تغییر رفتار "Open With"

برای تغییر نحوه باز شدن فایل PDF در رایانه خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: "File Explorer" را باز کنید و به پوشه‌ای بروید که فایل PDF شما در رایانه ویندوز 10 شما قرار دارد.
مرحله 2: بر روی فایل راست‌کلیک کنید و "Open with" را انتخاب کنید. اگر "Adobe Reader" در لیست است، روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت، روی "Choose another app" کلیک کنید و "Adobe Reader" را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید تمام فایل‌های PDF فقط در "Adobe Reader" باز شوند، روی "Choose another app" کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، "Adobe Reader" را انتخاب کنید و تیک کنار "Always use this app to open .pdf files" را بزنید.

برای یادگیری رایگان پاورپوینت می توانید به مقاله آموزش پاورپوینت مراجعه کنید.

روش ۲: تغییر نمایشگر پیش‌فرض PDF در "Properties"

مرحله 1: به فایل PDF در "File Explorer" بروید. روی آن راست‌کلیک کنید و "Properties" را از منو انتخاب کنید.

مرحله 2: بر روی "Change" کنار "Opens with" کلیک کنید.

مرحله ۳: "Adobe Reader" را در صفحه بعد انتخاب کنید. سپس، روی "Ok" در همان پنجره پاپ‌آپ کلیک کنید. همچنین برای ذخیره تغییرات باید روی "Ok" در پنجره "Properties" کلیک کنید.

روش 3: تغییر از "PC Settings"

مرحله 1: "Settings" را در ویندوز 10 خود از آیکون "Start Menu" باز کنید یا از میانبر "Windows key + I" استفاده کنید. روی "Apps" کلیک کنید.

مرحله ۲: روی "Default apps" از نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. در سمت راست پایین بروید و روی "Choose default apps by file type" کلیک کنید.

مرحله 3: کمی صبر کنید تا انواع مختلف فایل بارگذاری شوند. پس از بارگذاری، به پایین بروید و روی اپلیکیشنی که در کنار .pdf ذکر شده است کلیک کنید. "Adobe Reader" را از لیست انتخاب کنید.

به صورت جایگزین، به "Control Panel" (نمای آیکون) بروید و روی "Default Programs" کلیک کنید. روی لینکی که می‌گوید ‘Associate a file type or protocol with a program’ کلیک کنید. یک دقیقه صبر کنید و سپس برنامه برای .pdf را تغییر دهید.
نکته: پیدا کنید چگونه تنظیمات برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض که در "Windows 10" مفقود شده‌اند را درست کنید.

برای یادگیری رایگان آموزش کامپیوتر می توانید به مقاله آموزش کامپیوتر مراجعه کنید.

روش ۴: تنظیم Adobe Reader به عنوان پیش‌فرض

در این روش، ما "Adobe Reader" را به عنوان نمایش‌دهنده پیش‌فرض PDF با استفاده از تنظیمات داخلی برنامه تنظیم خواهیم کرد. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: "Adobe Reader" را روی رایانه خود باز کنید.
مرحله 2: روی "Edit" کلیک کنید و سپس "Preferences" را انتخاب کنید.

مرحله 3: از پانل سمت چپ روی General کلیک کنید.

مرحله 4: به پایین صفحه بروید و روی "Select as Default PDF Handler" کلیک کنید. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

پاداش: چگونه از باز شدن PDFها در "Internet Explorer" جلوگیری کنیم

آیا مرورگر قدیمی و ضعیف "Internet Explorer" شما را غافلگیر کرد وقتی تلاش کردید یک فایل PDF را باز کنید؟ وای! فایل در "Internet Explorer" باز شد.
نگران نباشید. "Internet Explorer" اینجا نیست که زندگی شما را تحت کنترل بگیرد. شما می‌توانید به راحتی فایل‌های PDF را در مرورگرهای دیگر یا "Adobe Reader" باز کنید به جای "Internet Explorer".
برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله 1: "Internet Explorer" را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. از جستجو برای پیدا کردن آن استفاده کنید.
مرحله 2: روی آیکون تنظیمات در بالا کلیک کنید و گزینه "Manage add-ons" را انتخاب کنید.

مرحله 3: در پنجره "Manage Add-ons"، بر روی "Toolbars and Extensions" کلیک کنید. سپس، بر روی کادر کشویی که زیر "Show" قرار دارد کلیک کنید. "All add-ons" را انتخاب کنید.

در پانل سمت راست، به دنبال Adobe Reader بگردید. اگر موجود است، به مرحله بعد بروید. اگر در دسترس نیست، دوباره روی جعبه کلیک کنید و گزینه "Run without permission" را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی "Adobe PDF Reader" کلیک کنید. سپس، روی "Disable" در پانل پایین کلیک کنید. پنجره را ببندید.

مرحله 5: فایل PDF خود را دوباره باز کنید. اکنون در "Adobe Reader" و نه "Internet Explorer" باز خواهد شد.

ابزارهای دیگر را امتحان کنید

استفاده از "browsers" برای باز کردن فایل‌های PDF ایده بدی نیست وقتی که نیاز به مشاهده فایل‌ها دارید. اما اگر می‌خواهید عملکردهای پیشرفته انجام دهید یا فایل‌های PDF را ویرایش کنید، باید "dedicated PDF editors" را دانلود کنید. روش‌های بالا می‌توانند برای تنظیم هر "PDF reader" یا ویرایشگر دیگری به عنوان پیش‌فرض نیز استفاده شوند.
بعدی: وقتی که فایل‌های PDF شما در "Adobe Reader" باز می‌شوند، بدانید چگونه فایل‌های مختلف را در پنجره‌های جداگانه بر روی "Adobe Readers" مختلف باز کنید از لینک بعدی.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .