
-
5 راه آسان برای غیرفعال کردن Hyper-V در ویندوز 10 و 11
06 / مرداد / 1403 -
چگونه بروز رسانی های ویندوز را لغو مکث کنید و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید
06 / مرداد / 1403 -
نحوه اضافه کردن و ویرایش پس زمینه PDF با استفاده از Adobe Acrobat
06 / مرداد / 1403 -
نحوه تغییر به Google DNS در ویندوز و مک
06 / مرداد / 1403 -
نحوه چاپ صفحه آزمایشی در ویندوز و مک
06 / مرداد / 1403 -
نحوه رمزگذاری یا رمزگشایی فلش درایو USB در ویندوز 10 و 11
06 / مرداد / 1403
۵ راهحل برتر برای رفع مشکل کار نکردن میکروفون در "Microsoft Teams" در "Windows 10"
دسته بندی ها
ویندوز 10نویسنده
amirhamzhتاریخ انتشار
28 / مهر / 1403زمان مورد نیاز برای مطالعه
10 دقیقهشرکتها و سازمانهای بیشتری اکنون از "Microsoft Teams" برای مدیریت تیمهای خود که از دفتر یا از راه دور کار میکنند، استفاده میکنند. این اپلیکیشن دارای مجموعهای از ویژگیهایی است که ممکن است در یک ابزار "video/web conferencing" به آن نیاز داشته باشید. با این حال، همانند هر ابزار دیگری، "Microsoft Teams" نیز کاستیهایی دارد. به عنوان مثال، در طول یک تماس ویدئویی یا صوتی، ممکن است با پیام خطای “Your microphone isn’t working” مواجه شوید. در این راهنما، ما شما را از طریق ۵ راهحل مختلف برای مشکل میکروفون "Microsoft Teams" راهنمایی میکنیم.
این پیام خطا زمانی ظاهر میشود که "Microsoft Teams" نمیتواند میکروفون کامپیوتر یا هدفون شما را شناسایی کند. برخی ناهنجاریها در تنظیمات میکروفون "Windows" یا "audio driver(s)" شما نیز میتواند باعث این خطا شود.
گاهی اوقات، این برنامه Microsoft Teams است که مشکل ایجاد میکند. بیایید به راهحلها بپردازیم.
1. "Restart" کردن "Microsoft Teams"
بله. ترفند ساده و قدیمی “Turn it off and switch it back on” یکی از راهحلهای مؤثر برای خطای Microsoft Teams “Your microphone isn’t working” است. برنامه را ببندید، دوباره باز کنید و سعی کنید تماس برقرار کنید/به تماسی بپیوندید.
اگر راهاندازی مجدد اپلیکیشن "Microsoft Teams" مشکلی را حل نکرد، به امتحان کردن سایر نکات عیبیابی زیر ادامه دهید.
2. اتصال دستگاه "Audio" قبل از تماس
به دلیلی، برنامهی "Teams" گاهی نمیتواند میکروفون دستگاه صوتی شما را در صورتی که در وسط یک تماس آن را وصل کنید، شناسایی کند. این مشکل ممکن است به دلیل یک باگ در برنامهی "Microsoft Teams" باشد.
بسیاری از کاربران این مشکل را گزارش کردهاند و این مسئله در میان افرادی که از دستگاههای صوتی خارجی (سیمی و بیسیم) در طول تماسهای صوتی و تصویری در "Teams" استفاده میکنند، رایج است. اگر از میکروفون داخلی رایانه خود برای تماس در "Microsoft Teams" استفاده کنید، نباید با این مشکل مواجه شوید.
خوشبختانه، راهحل بسیار ساده است. باید برنامه "Microsoft Teams" را ببندید/خروج کنید، دستگاه صوتی خود را از طریق "headphone jack" یا "Bluetooth" به رایانه متصل کنید و در نهایت برنامه "Microsoft Teams" را اجرا کنید.
حالا باید بتوانید با استفاده از میکروفون دستگاه خود در طول تماس با سایر شرکتکنندگان ارتباط برقرار کنید.
برای یادگیری رایگان ورد می توانید به مقاله آموزش ورد مراجعه کنید.
3. "Enable Windows Microphone"
اگر "microphone" کامپیوتر شما غیرفعال شده باشد، ممکن است نتوانید از آن در "Microsoft Teams" یا هر برنامه دیگری روی "PC" خود استفاده کنید. شما میخواهید بررسی کنید که "microphone" "PC" شما فعال است و کامپیوتر شما آن را به عنوان "default input device" شناسایی میکند. مراحل زیر را برای بررسی وضعیت "microphone" در کامپیوتر خود دنبال کنید.
مرحله 1: روی آیکون "speaker" در گوشه پایین سمت راست "taskbar" "PC" خود راست کلیک کنید.
مرحله 2: گزینه ‘Open Sound Settings’ را انتخاب کنید.
مرحله 3: در بخش Input، گزینه ‘Manage sound devices’ را کلیک کنید.
مرحله ۴: بخش دستگاههای ورودی را بررسی کنید. اگر نوشته شده است که میکروفون شما "Disabled" است، روی دستگاه/میکروفون ضربه بزنید.
مرحله 5: روی Enable ضربه بزنید تا میکروفون "PC" شما دوباره کار کند.
برای اطمینان از اینکه میکروفون کامپیوتر شما واقعاً کار میکند، به صفحه "Sound settings" برگردید و بخش ‘Test your microphone’ را بررسی کنید. چند کلمه صحبت کنید یا صدایی به کامپیوتر خود بدهید و ببینید که آیا نشانگر میکروفون حرکت میکند یا خیر. اگر حرکت کرد، میکروفون شما آماده استفاده در "Microsoft Teams" است.
برنامههای "Microsoft Teams" خود را اجرا کنید و بررسی کنید که آیا اکنون میتوانید از میکروفون رایانه خود (یا یک دستگاه صوتی خارجی) برای ارتباط استفاده کنید. اگر میکروفون شما غیرفعال نشده بود، اما در "Microsoft Teams" کار نمیکرد، میتوانید آن را غیرفعال و دوباره فعال کنید.
برای یادگیری رایگان اکسل می توانید به مقاله آموزش اکسل مراجعه کنید.
4. "Microphone Troubleshooter" را اجرا کنید
اگر "Microsoft Teams" هنوز پیام خطای “Your microphone isn’t working” را هنگام تلاش برای برقراری تماس نمایش میدهد، یا شاید دیگر شرکتکنندگان نمیتوانند شما را در حین تماس بشنوند، باید "Windows microphone troubleshooter" را اجرا کنید. این کار هرگونه مشکل با میکروفون رایانه شما را تشخیص داده و بهطور خودکار برطرف میکند.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
مرحله 1: روی آیکون بلندگو در گوشه پایین-راست "taskbar" رایانه خود راستکلیک کنید.
مرحله 2: گزینه ‘Open Sound Settings’ را انتخاب کنید.
مرحله 3: به بخش Input بروید و دکمه Troubleshoot را که دقیقاً زیر شاخص ‘Test your microphone’ قرار دارد، فشار دهید.
"The troubleshooter" اجرا میشود و تلاش میکند هر مشکلی را با میکروفون دستگاه شما پیدا و رفع کند.
مرحله 4: اگر مشکلی پیدا کند که از کار کردن میکروفون رایانه شما جلوگیری میکند، آن را رفع کرده و به شما نشان میدهد که مشکل چه بوده است. روی "Close" بزنید و "Microsoft Teams" را اجرا کنید تا ببینید آیا اکنون میتوانید از میکروفون دستگاه خود در این برنامه استفاده کنید یا خیر.
اگر "troubleshooter" هیچ مشکلی پیدا نکرد، به نکات بعدی "troubleshooting" که در زیر آمده است ادامه دهید.
برای یادگیری رایگان آموزش کامپیوتر می توانید به مقاله آموزش کامپیوتر مراجعه کنید.
5. Microsoft Teams را دوباره نصب کنید
اگر تمام روشهای عیبیابی بالا باعث نشد که "PC" یا میکروفون خارجی شما با "Microsoft Teams" کار کنند، حذف نصب و نصب مجدد برنامه بر روی دستگاه شما میتواند به حل مشکل کمک کند. در اینجا یک روش سریع و آسان برای انجام آن آورده شده است.
مرحله 1: "Microsoft Teams" را در جستجوی ویندوز تایپ کنید.
مرحله 2: در بخش سمت راست پنل نتایج، روی "Uninstall" ضربه بزنید.
این بخش ‘Programs & Features’ از "Windows Control Panel" را راهاندازی میکند.
مرحله 3: روی "Microsoft Teams" راستکلیک کرده و "Uninstall" را بزنید.
اکنون برای نصب مجدد برنامه بر روی دستگاه خود، به "Microsoft Teams download center" بروید. فایل نصب "Microsoft Teams" را بر روی رایانه خود دانلود کنید، آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید، وارد شوید و سعی کنید یک تماس برقرار کنید.
چه کار دیگری میتوان انجام داد
اگر از "USB headphone" یا یک دستگاه بیسیم با اتصال "Bluetooth" استفاده میکنید و "Microsoft Teams" صدای شما را در طول تماس ضبط نمیکند، باید بررسی کنید که میکروفون دستگاه صوتی که به رایانه شما متصل است، به درستی کار میکند. شما میتوانید با استفاده از دستگاه صوتی روی یک برنامه یا رایانه دیگر، آزمایشی برای تأیید انجام دهید. علاوه بر این، باید بررسی کنید که "audio driver" رایانه شما به درستی کار میکند و بهروز است. این کارها را انجام دهید و برنامه "Microsoft Teams" اکنون باید میکروفون دستگاه شما را شناسایی کند.
گام بعدی: آیا اعلانهای "Microsoft Teams" روی رایانه ویندوز شما کار نمیکنند؟ سه (3) راهحل ممکن برای این مشکل را در مقاله پیوند داده شده در زیر بررسی کنید.