شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

نحوه پیدا کردن شماره IMEI در اندروید (با/بدون تلفن)

دسته بندی ها

اندروید

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

مخفف International Mobile Equipment Identity، شماره IMEI یک کد منحصر به فرد 15 رقمی است که به دستگاه های تلفن همراه اختصاص داده می شود..این به شناسایی گوشی شما کمک می کند و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، ردیابی یا جلوگیری از فروش مجدد آن.اما چگونه می توانید شماره IMEI گوشی اندرویدی خود را پیدا کنید در مقاله زیر بخوانید پیدا کردن شماره IMEI در اندروید ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

هنگام پیدا کردن شماره IMEI در دستگاه Android خود، ممکن است گاهی اوقات دو گزینه داشته باشید.اگر گوشی شما دو سیم کارته باشد، این اتفاق می افتد، یعنی دارای دو اسلات سیم کارت مجزا است.در این صورت دو شماره IMEI مجزا در هر دو اسلات ثبت می شود.با این حال، معمولاً برای مستندات به IMEI 1 نیاز دارید.با توجه به آن، اجازه دهید.پیدا کردن شماره IMEI در اندروید

1. IME  را با استفاده از برنامه تنظیمات بررسی کنید.

  ساده ترین راه برای بررسی IMEI در تلفن اندرویدی خود استفاده از برنامه تنظیمات است.در اینجا، می توانید IMEI تمام اسلات های سیم کارت گوشی خود را بررسی کنید.اینجا.

در دستگاههای اندروید موجود

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی درباره تلفن ضربه بزنید. مرحله 2: به پایین بروید و IMEI دستگاه را بررسی کنید.

در گوشی های شیائومی

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی درباره تلفن ضربه بزنید. مرحله 2: به پایین بروید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله 3: روی وضعیت ضربه بزنید.مرحله 4: اکنون، شماره IMEI مربوطه اختصاص داده شده به دستگاه خود را بررسی کنید.

در دستگاه های سامسونگ

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن خود باز کنید.سپس روی About phone ضربه بزنید. مرحله 2: در اینجا، شماره IMEI را بررسی کنید.

2.از کد USSD برای مشاهده شماره IMEI استفاده کنید.

اگه میتونی.برای انجام این کار، کد USSD مربوطه را که به عنوان کد سریع نیز شناخته می شود، شماره گیری کنید تا شماره IMEI دستگاه شما و در برخی موارد، شماره سریال نیز مشخص شود. .مرحله 1: برنامه تلفن را باز کنید و روی صفحه کلید ضربه بزنید. مرحله 2: اکنون از صفحه کلید برای شماره گیری * استفاده کنید.

مرحله 3: صبر کنید تا جزئیات IMEI ظاهر شود.نکته: میتوانید روی IMEI به مدت طولانی فشار دهید و آن را کپی کنید.سپس در جایی که لازم است آن را بچسبانید.

 

3.جزئیات IMEI را از حساب مرتبط بررسی کنید.

اگر این کار را نمی کنید، می توانید از برنامه Samsung Members استفاده کنید.این به شما کمک می کند تا شماره IMEI گوشی گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنید.برنامه Samsung Members را در هر دستگاهی دانلود کنید و به حساب Samsung مرتبط وارد شوید.پس از انجام، مراحل زیر را برای مشاهده جزئیات IMEI دنبال کنید. مرحله 1: برنامه Samsung Members را باز کنید و از گزینه های منو روی Support ضربه بزنید. مرحله 2: سپس روی محصولات من ضربه بزنید. مرحله 3: به دستگاه مربوطه بروید و روی نماد i قبل از آن ضربه بزنید.

مرحله 4: به پایین بروید و جزئیات IMEI را بررسی کنید.

 

4.استفاده از سینی سیم کارت.

سینی سیم کارت دستگاه اندرویدی شما تمام جزئیات IMEI مربوطه را روی آن چاپ شده است.در صورتی که گوشی شما دو سیم کارته و شما دو سیم کارته باشد، این بسیار مفید است.برای انجام این کار، از پین سیم کارتی که به همراه دستگاه اندرویدی شما ارائه می شود استفاده کنید و روی شکاف کنار براکت سیم کارت فشار دهید..صبر کنید تا سینی سیم کارت بیرون بیاید.اگر هر دو سیمکارت در یک سینی سیمکارت هستند، شماره IMEI چاپ شده در بالا را بررسی کنید.یا اگر شیارهای سیمکارت جدا هستند، سینی های سیمکارت را جداگانه بیرون بیاورید تا شماره های IMEI را بررسی کنید.پس از اینکه شماره IMEI را یادداشت کردید، مطمئن شوید که سینی سیم کارت را در شکاف صحیح قرار داده اید.

5.از طریق استیکرهای پشت گوشی.

برخی از دستگاههای اندرویدی دارای برچسب اطلاعات دستگاه متصل به تلفن هستند.با استفاده از این، دستگاه خود را بررسی کنید.اگر یک اسکنر بارکد دارید، از آن برای اسکن بارکد IMEI استفاده کنید و فوراً آن را روی دستگاه دیگر دریافت کنید و از وارد کردن دستی کد 15 رقمی جلوگیری کنید..

6.استفاده از جعبه تلفن شما.

اگر شما.چاپ شده در پشت این جعبه جزئیات ضروری دستگاه است.با استفاده از این، می توانید شماره IMEI را بدون تلفن فیزیکی پیدا کنید.این یک راه عالی برای دریافت جزئیات IMEI است، به خصوص اگر این کار را انجام نمی دهید.

برای بررسی این موضوع، کادر را برگردانید تا زمانی که تصویری را با جزئیات مربوط مشاهده کنید.بسته به تعداد اسلات سیمکارت گوشی شما، شماره های IMEI باید به همراه بارکد آنها در اینجا ذکر شوند..توجه: اگر دستگاه Android خود را از یک فروشنده مجاز خریداری کرده اید، فاکتور خرید را بررسی کنید تا ببینید آیا جزئیات دستگاه، مانند شماره IMEI، فهرست شده است یا خیر..پیدا کردن شماره IMEI در اندروید

7.با استفاده از Google Find My.

کی از این موارد پیدا کردن گوشی اندرویدی شماست.برای این کار گوگل را باز کنید.وارد حساب Google مرتبط با گوشی خود شوید و مراحل زیر را انجام دهید. مرحله 1: صفحه Google My Account را در هر مرورگر وب باز کنید.باز کردن صفحه Google My Account مرحله 2: به نوار جستجو بروید و Find your phone را تایپ کنید.روی نتیجه جستجوی مربوطه کلیک کنید.

مرحله 3: در اینجا بر روی دستگاه مربوطه کلیک کنید.

مرحله 4: پس از باز شدن صفحه دستگاه، روی نماد icon در جلوی دستگاه کلیک کنید. مرحله 5: شماره IMEI را بررسی کنید.

اگر می خواهید این عدد را در جایی یادداشت کنید.علاوه بر این، از سایر گزینه های صفحه موجود برای زنگ زدن، قفل کردن یا پاک کردن دستگاه Android خود از راه دور استفاده کنید..همچنین بخوانید: چگونه دستگاه اندرویدی گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنیم.

IMEI را در اندروید بررسی کنید

بنابراین، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا شماره IMEI را در تلفن اندرویدی خود پیدا کنید.همچنین پیدا کردن شماره IMEI در اندروید و اگر می خواهید شماره تلفن خود را پیدا کنید، می توانید مقاله ما را بررسی کنید.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .