شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

چگونه بروز رسانی های ویندوز را لغو مکث کنید و اگر نمی توانید چه کاری انجام دهید

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

در حالی که ویندوز به شما این امکان را می دهد که بروز رسانی های سیستم را متوقف کنید، بسیار مهم است که آنها را به طور نامحدود به تعویق نیندازید..این بروزرسانی ها علاوه بر ویژگیهای جدید، بهبودهای عملکردی و رفع اشکال بسیار مورد نیاز را نیز به همراه دارند.بنابراین، همیشه ایده خوبی است که بروزرسانی های ویندوز را پس از رسیدن به هدف خود از سر بگیرید. درمقاله زیر بخوانید لغوکردن بروزرسانی های ویندوز ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

اگرچه بروزرسانی های ویندوز به طور خودکار از سر گرفته میشوند، اما اگر به دلیل خاصی آنها را متوقف کردهاید یا ناخواسته مکث را فشار دادهاید، ممکن است بخواهید آنها را به صورت دستی از سر بگیرید..این راهنما به شما نشان میدهد که چگونه بروزرسانی های ویندوز را به صورت دستی از سر بگیرید و در صورت بروز هرگونه مشکل چه کاری انجام دهید.لغوکردن بروزرسانی های ویندوز

نحوه از سرگیری بروز رسانی ویندوز

روند از سرگیری به روز رسانی ویندوز کاملاً شبیه به توقف موقت آنها است. مرحله 1: کلید Windows I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود. مرحله 2: به تب Windows Update بروید و روی دکمه Resume updates در سمت راست خود کلیک کنید.

سپس ویندوز شروع به بررسی بروزرسانی های معلق میکند و به شما امکان میدهد آنها را دانلود و نصب کنید.

اگر می توانید چه کاری انجام دهید

اگرچه لغو مکث بروزرسانی های ویندوز نسبتاً ساده است، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که گزینه Resume Updates وجود نداشته باشد یا نباشد..در این صورت، میتوانید از طریق نکات زیر برای از سرگیری بروزرسانی های ویندوز تلاش کنید.

1.سرویس های مرتبط با به روز رسانی را راه اندازی مجدد کنید.

یکی از دلایل رایج عدم از سرگیری بهروزرسانیهای سیستم توسط ویندوز این است که برخی از سرویسهای مربوط به بهروزرسانیهای ویندوز اجرا نمیشوند یا نادرست عمل میکنند..در این صورت، باید با استفاده از این مراحل، آن سرویسها را به صورت دستی راهاندازی مجدد کنید: مرحله 1: کلید Windows R را فشار دهید تا کادر محاورهای Run اجرا شود، سرویس ها را تایپ کنید..msc و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: در پنجره Services، روی ورودی Windows Update کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید.اگر سرویس اجرا نمی شود، شروع را انتخاب کنید.

به طور مشابه، سرویسهای رمزنگاری، سرویس انتقال هوشمند پسزمینه و سرویس های Windows Installer را مجدداً راهاندازی کنید..پس از آن، دوباره بروز رسانی ویندوز را از سر بگیرید.

2.فایل های رجیستری را برای از سرگیری به روز رسانی ویندوز تغییر دهید.

اگر راه اندازی مجدد سرویسهای مربوط به بروزرسانی بیاثر بود، میتوانید چند فایل رجیستری را تغییر دهید تا بروزرسانی های ویندوز را در رایانه شخصی خود از سر بگیرند..از آنجایی که ویرایش فایلهای رجیستری میتواند خطرناک باشد، قبل از هرگونه تغییر، از همه فایلهای رجیستری نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک نقطه بازیابی ایجاد کنید. مرحله 1: روی نماد جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید، ویرایشگر رجیستری را تایپ کنید و Run as administrator را انتخاب کنید..

مرحله 2: در پنجره ویرایشگر رجیستری، مسیر زیر را در نوار آدرس در بالا تایپ کنید و Enter را فشار دهید..

مرحله 3: روی ورودی PausedFeatureStatus دوبار کلیک کنید، 1 را در قسمت مقدار داده تایپ کنید و OK را کلیک کنید..به همین ترتیب، مقدار PausedQualityStatus را روی 1 قرار دهید.

مرحله 4: مسیر زیر را در نوار آدرس بالا قرار دهید و Enter را فشار دهید. مرحله 5: در قسمت سمت راست، کلیدهای زیر را پیدا کرده و انتخاب کنید.بر روی انتخاب خود کلیک راست کرده و Delete را انتخاب کنید.

رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و به روز رسانی های ویندوز اکنون باید بدون مشکل کار کنند.

3.بازنشانی اجزای Windows Update.

بازنشانی مؤلفه های Windows Update یک راه مؤثر برای رفع مشکلات مختلف مربوط به بروزرسانی های سیستم است، از جمله مواردی که شما.در اینجا نحوه تنظیم مجدد اجزای بروز رسانی ویندوز در رایانه شخصی خود آورده شده است. مرحله 1: روی نماد جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید، powershell را تایپ کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید..

مرحله 2: در کنسول، دستورات زیر را یکی یکی اجرا کنید و بعد از هر دستور Enter را فشار دهید:

پس از اجرای دستورات بالا کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.پس از آن، باید بتوانید به روز رسانی را در رایانه شخصی خود از سر بگیرید.

4. SFC و DISM Scans را اجرا کنید.

اگر برخی از فایلهای سیستم رایانه شخصی شما خراب یا گم شده باشند، ممکن است ویندوز برای از سرگیری بهروزرسانیها مشکل داشته باشد.اگر اینطور است، اجرای اسکن SFC (System File Checker) و DISM (Deployment Image Service and Management) به شما کمک می کند.  مرحله1 روی نماد Start کلیک راست کرده و از لیست گزینه Terminal (Admin) را انتخاب کنید..

مرحله 2: در کنسول، دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

مرحله 3: دستورات زیر را به صورت جداگانه اجرا کنید و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید تا اسکن DISM اجرا شود:

پس از این، رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید و سعی کنید بروز رسانی ها را از سر بگیرید.

به پیشرفت بله بگویید

هنگامی که بروز رسانی ویندوز را با استفاده از مراحل بالا از سر گرفتید، باید بتوانید طبق معمول آنها را دانلود و نصب کنید.پس از نصب، فراموش نکنید که فایل های بروز رسانی ویندوز را برای بازیابی فضای ذخیره سازی ارزشمند حذف کنید.امیدواریم مقاله بالا برای لغوکردن بروزرسانی های ویندوز برایتان مفید باشد

آیا این مفید بود؟

 
Yes
 
No
 
 
 
SubmitCancel
Thanks for your feedback!
تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .