20 تا از بهترین قالب‌های رایگان "Notion" برای استفاده شخصی

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

amirhamzh

تاریخ انتشار

29 / مهر / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

10 دقیقه

"Notion" - یک نرم‌افزار بهره‌وری شخصی و همکاری تیمی، بازار را شگفت‌زده کرده است. رویکرد منحصر به فرد شرکت با یک بوم انعطاف‌پذیر برای سازماندهی ایده‌ها، وظایف و اسناد شما، در مدت زمان کوتاهی میلیون‌ها طرفدار برایشان به ارمغان آورده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت چشمگیر "Notion"، گالری غنی قالب‌های آن بوده است. در اینجا بهترین قالب‌های "Notion" برای استفاده شخصی آمده است.

شما همیشه می‌توانید یک صفحه "Notion" را از ابتدا ایجاد کنید. اما این کار زمان‌بر و زمانی که در حال ایجاد یک فضای کاری جدید با چندین صفحه هستید، راحت نیست. علاوه بر این، کتابخانه قالب‌های "Notion" ده‌ها گزینه برای هر نوع استفاده ممکن دارد.
توجه: هنگامی که یک قالب را در یک پنجره جدید باز می‌کنید، با حساب "Notion" خود وارد شوید. اکنون، روی دکمه "Duplicate" در گوشه بالا-راست پنجره کلیک کنید تا آن قالب خاص را به حساب "Notion" خود «Duplicate» (کنترل + D در ویندوز و فرمان + D در مک) کنید.

1. لیست وظایف

آیا می‌دانید Notion ادعا می‌کند که می‌تواند جایگزین Trello شود؟ حتی با این که الگوی "Task List" به طور ایده‌آل ممکن است برای استارتاپ‌ها و سازمان‌ها جذاب باشد، شما می‌توانید آن را برای پیگیری وظایف بلندمدت، مشکلات، عادت‌ها و موارد دیگر سفارشی کنید. این ابزار یک داشبورد به سبک "Kanban" ارائه می‌دهد که در آن می‌توانید تمام عناصر بلوک را سفارشی کنید.

قالب را به صفحه Notion خود کپی کنید، نام ستون‌های مرتبط را اضافه کنید، بخش‌ها را اضافه کنید و در هنگام پیشرفت از "drag and drop" استفاده کنید. به عنوان مثال، ما از این قالب برای پیگیری مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی که قصد داریم ببینیم، در حال حاضر در حال دیدن هستیم و فهرست موارد تکمیل شده استفاده می‌کنیم.
"Get Task List"

برای یادگیری رایگان اکسس می توانید به مقاله اموزش اکسس مراجعه کنید.

2. برنامه‌ریز شخصی

یک الگوی "Personal Planner" می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ها و اهداف خود را برای یک هفته، ماه یا سال سازماندهی کنید. همچنین می‌توانید درباره اینکه چه چیزی اشتباه پیش رفت و چگونه می‌توانید یادگیری خود را در آینده بهبود بخشید، تأمل کنید. می‌توانید الگو را بر اساس ترجیحات خود سفارشی‌سازی کنید.
برای مثال، ما یک بررسی دو هفته‌ای اضافه کردیم تا افکار و پیشرفت‌های جاری برای ماه را اضافه کنیم.

دریافت "Personal Planner"

3. Mood Board

اگر با Pinterest و نحوه کار آن آشنا هستید، پس "Mood Board" یک قالب ضروری است. این قالب برای جمع‌آوری عکس‌ها از اینترنت طراحی شده است. می‌توانید عکس‌های جمع‌آوری‌شده را از طریق دسته‌بندی‌هایی مانند غذا، مکان، آسمان، انتزاعی و موارد دیگر سازماندهی کنید.

Notion با Unsplash همکاری کرده است تا بیش از 95,000 تصویر بدون کپی‌رایت را در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید خوشه‌هایی از ایده‌ها و حالات خود، و تصاویر برای الهام‌بخشی، ایده‌ها و پروژه‌ها ایجاد کنید.
"Get Mood Board"

برای یادگیری رایگان آموزش کامپیوتر می توانید به مقاله آموزش کامپیوتر مرجعه کنید.

4. ژورنال

"Notion" می‌تواند به جای اپلیکیشن‌های "Journal" نیز استفاده شود. الگوی "Journal" به شما اجازه می‌دهد تا در "Notion" ورودی‌های روزانه با برچسب‌ها، تاریخ‌ها و زمان‌ها ایجاد کنید. زبانه ورودی‌ها صفحه سفید را باز می‌کند تا به شما امکان ایجاد ورودی‌های "Journal" را بدهد.

در حالی که این قالب ممکن است جایگزین اپلیکیشن‌های اختصاصی "journal" مانند "Day One" و "Journey" نشود، می‌تواند عملکردهای کافی برای شروع سفر "Journal" شما فراهم کند.
"Get Journal"

۵. ردیاب عادت

می‌خواهید عادات خود را با استفاده از "Notion" پیگیری کنید؟ نیازی به توضیح بیشتر نیست. شما می‌توانید عادات را با استفاده از "habit tracker template" داخلی در "Notion" پیگیری کنید. یک نام روز، تاریخ، فعالیت‌های مرتبط با عادت و یک "checkbox" برای تکمیل عادات اضافه کنید. این "template" همچنین به شما امکان می‌دهد تا زمان استفاده از صفحه‌نمایش دستگاه در طول روز را اضافه کنید. در پایین ستون، شما آمار کلی برای عادت را خواهید یافت.

بسیاری از اعضای GuidingTech شروع به استفاده از این "template" برای پیگیری برخی از عادات خود کرده‌اند، مانند نوشتن 1000 کلمه به صورت روزانه، مسواک زدن دو بار در روز، زود بیدار شدن در صبح و تماشای حداقل یک قسمت از "Madam Secretary" در "Netflix".
"Get Habit Tracker"

6. زندگی ویکی

قالب Life Wiki به شما امکان می‌دهد که هفته یا ماه را از قبل سازمان‌دهی کنید. پس از اینکه این قالب را "duplicate" کردید، می‌توانید یک قالب هفتگی یا ماهانه را از حساب "Notion" خود "duplicate" کنید و آن را برای هفته یا ماه بعدی به‌طور مناسب سفارشی‌سازی کنید.
هر یکشنبه، می‌توانید قالب را "duplicate" کنید، وظایف خود را دسته‌بندی کنید و از نمای هفتگی برای برنامه‌ریزی وظایف استفاده کنید.

دریافت Life Wikl

برای یادگیری رایگان ورد می توانید به مقاله آموزش ورد مراجعه کنید.

 

7. پیگیری کتاب

عاشقان کتاب، این یکی برای شماست. Notion به شما اجازه می‌دهد تعداد کتاب‌هایی که در طول زمان خوانده‌اید را پیگیری کنید. "Book Tracker" یک الگوی عالی برای شروع سفر خواندن شماست. این الگو یک نمای لیست با تصویر کوچک جلد کتاب ارائه می‌دهد. هنگام اضافه کردن یک کتاب، می‌توانید تصاویر، دسته‌بندی‌ها، تاریخ‌ها، نظرات و موارد دیگر را اضافه کنید.

البته، شما باید زحمت حذف بلاک‌های دامی کتاب‌ها و جایگزینی آن‌ها با کتاب‌هایی که در حال خواندن یا برنامه‌ریزی برای خواندن هستید را بکشید. همچنین می‌توانید فیلم‌ها، تلویزیون، بازی‌ها و سفرها را با این "template" پیگیری کنید.
"Get Book Tracker"

8. داشبورد Minimal

همان‌طور که از نامش پیداست، "Minimal Dashboard" یک الگوی عالی برای دادن ظاهری مینیمال و حرفه‌ای به فضای کار "Notion" شما است. شما می‌توانید صفحات اصلی "Notion" را به‌طور مرتب در دسته‌بندی‌های یادداشت‌ها، کار، شخصی و زندگی سازماندهی کنید.

بله، پیدا کردن اون آیکون‌ها در "dark mode" سخته. ممکنه بخوای اونا رو عوض کنی. بعد از ایجاد صفحات در "Notion"، یک صفحه "Minimal Dashboard" دیگه بساز و همه صفحات "Notion" رو در اون ادغام کن.
دریافت "Minimal Dashboard"

9. پیگیری مالی

برنامه‌های مخصوصی برای ردیابی هزینه‌ها وجود دارند. اگر نسخه ساده‌تری می‌خواهید، می‌توانید از "Finance tracker template" در "Notion" استفاده کنید. این قالب به شما اجازه می‌دهد تاریخ‌ها، برچسب‌های دسته‌بندی، انواع حساب، مبالغ، هزینه‌ها و نظرات را اضافه کنید. می‌توانید مجموع هزینه‌ها را در انتهای ستون مبلغ محاسبه کنید.

قبل از شروع با یک اپلیکیشن اختصاصی برای مدیریت هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم از یک "Finance tracker template in Notion" برای آزمایش پایداری استفاده کنید. این بهتر از استفاده از یک "personal finance tracker" و نگهداری سوابق برای هزینه‌های خانواده است.
"Get Finance Tracker"

10. "Subscription Tracker"

هنگامی که در حال پیگیری امور مالی خود هستید، بهتر است نگاهی هم به اشتراک‌های خود داشته باشید—در نهایت آن‌ها هزینه‌های تکراری هستند. ممکن است از یک سری اشتراک‌های خدماتی از جمله "Netflix"، "Amazon Prime"، "Disney Plus"، "Spotify"، "Microsoft 365"، "1Password"، "Notion"، و غیره استفاده کنید.
یک الگوی رهگیری اشتراک برای افزودن این خدمات با تاریخ تمدید، نوع خدمات، هزینه‌های ماهانه، هزینه‌های سالانه، نوع صورتحساب، وضعیت خدمات، و موارد دیگر ایده‌آل است.

این الگو به پیگیری تمام خدمات "subscription" با هزینه کل و تاریخ تجدید کمک می‌کند. همچنین، ما می‌دانیم که چه زمانی باید انتظار تجدید را داشته باشیم و سپس تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم به استفاده از این سرویس ادامه دهیم یا خیر.
"Get Subscription Tracker"

برای یادگیری رایگان اکسل می توانید به مقاله آموزش اکسل مراجعه کنید.

11. پیشنهاد پروژه

این الگو برای پیشنهادات کاری آزاد و قراردادی شما بهترین انتخاب است. شما می‌توانید بانکی از پیشنهادات قبلی خود ایجاد کرده و برای پروژه‌های آینده الهام بگیرید.

این پیشنهاد آماده می‌تواند کلید شما برای پروژه بعدی از مشتری باشد. شما می‌توانید به طور کامل پیشنهاد را با بخش‌های مختلف سازماندهی کنید، مانند "scope of work"، قیمت‌گذاری، کارهای قبلی، شرایط و ضوابط، و موارد دیگر.
"Get Project Proposal"

12. CRM شخصی

همانطور که از نام آن پیداست، این یکی به شما اجازه می‌دهد یک پایگاه داده "customer relationship" در "Notion" ایجاد کنید. شما می‌توانید نام شخص، ارتباط او با خودتان، آخرین به‌روزرسانی، وضعیت برای ارتباط در آینده، تاریخ آخرین تماس و جزئیات بیشتری را اضافه کنید. اگر در پیگیری افرادی که در کنفرانس‌ها یا مهمانی‌ها ملاقات می‌کنید مشکل دارید، از الگوی "Personal CRM" استفاده کنید.

دریافت "Personal CRM"

یادداشت‌های 1:1

این یک راه مفید دیگر برای پیگیری وظایف، یادداشت‌ها و اسناد در یک مکان است. اگر اغلب بحث‌های جلسات گذشته را فراموش می‌کنید، قالب "1:1 Notes" را به فضای کاری "Notion" خود کپی کنید، یک تاریخ برای هر جلسه اضافه کنید و اولویت‌ها، بازخورد و موارد دیگر را یادداشت کنید.

دریافت "1:1 Notes"

۱۴. طراحی یک Portfolio

به جای استفاده از وب‌سایت‌های شخص ثالث یا ایجاد یک وب‌سایت شخصی، می‌توانید از "Design Portfolio" در "Notion" برای نمایش کارهای خود به مشتریان احتمالی استفاده کنید. این قالب بر نمایش به صورت گالری تمرکز دارد تا پروژه‌های طراحی شما را در مرکز توجه نگه دارد. شما همیشه می‌توانید پورتفولیو طراحی خود را با استفاده از قابلیت "Share to Web" در منوی اشتراک‌گذاری در بالا به یک صفحه وب اختصاصی تبدیل کنید.
شما می‌توانید ایمیل، شماره تلفن خود را اضافه کنید و رزومه خود را در پایین ضمیمه کنید.

دریافت "Design Portfolio"

۱۵. تقویم رسانه‌های اجتماعی

اگر شما یک فرد تاثیرگذار هستید یا از چندین "social media platforms" برای افزایش دسترسی و شهرت خود استفاده می‌کنید، از "social media calendar" برای برنامه‌ریزی محتوای خود در "Twitter"، "Instagram"، "LinkedIn"، "Reddit"، و "TikTok" استفاده کنید. شما می‌توانید پست‌های آینده خود در "social media" را در یک پایگاه داده واحد پیش‌نویس، برنامه‌ریزی و نگارش کنید.

شما همچنین می‌توانید نمای تقویم را بررسی کنید و وضعیت هر پست، تاریخ، پلتفرم و جزئیات تعامل را مشاهده کنید. این یکی از بهترین "Notion productivity templates" است که وجود دارد.
"Get Social Media Calendar"

سیستم یادداشت‌برداری "Cornell"

در دهه 1940، پروفسور والتر پائوک از دانشگاه کرنل یک سیستم جدید برای گرفتن و سازماندهی یادداشت‌ها به صورت کارآمد ایجاد کرد. این یک روش اثبات شده است و می‌تواند برای دانشجویان دانشگاه مفید باشد. می‌توانید یک تاریخ برای "lecture" وارد کنید، یک موضوع اضافه کنید و کلمات کلیدی و سوالات مرتبط را به ستون "Recall" اضافه کنید. در ستون سمت راست، یادداشت‌هایی که در طول کلاس می‌گیرید را اضافه کنید. پیش بروید و با استفاده از لینک زیر آن را امتحان کنید.  

سیستم یادداشت‌برداری "Cornell"

17. ردیاب هدف سالانه

آیا برای پایبندی به اهداف سال نو خود دچار مشکل می‌شوید؟ "Notion’s yearly goal tracker" الگوی ایده‌آلی برای شماست. این الگو شامل صفحات ماهانه با وظایف، اهداف، عادات و غیره است. همچنین می‌توانید اهداف خود را به‌صورت فصلی پیگیری کنید.

شما می‌توانید یک هدف اضافه کنید، و وضعیت، نوع آن و با استفاده از نماهای مختلف به داده‌ها نگاهی بیندازید.
دریافت "Yearly Goal Tracker"

18. راهنمای هدیه تعطیلات

وقت آن رسیده که یک راهنمای هدیه شخصی‌سازی شده برای جشنواره‌های پیش رو ایجاد کنید. خرید هدیه برای ده‌ها عضو خانواده می‌تواند گاهی اوقات خسته‌کننده باشد. شما می‌توانید از "Notion’s holiday gift guide template" استفاده کنید و تمام ایده‌های هدیه خود را با لینک‌ها، نام‌ها، قیمت‌ها و موارد دیگر اضافه کنید. شما همیشه می‌توانید اعضای خانواده‌تان را دعوت کنید تا برای ایده‌پردازی هدیه‌ها با شما همکاری کنند.  

دریافت "Holiday Gift Guide"

19. فهرست Media

"Media List by Notion" الگوی ایده‌آلی برای پیگیری خبرنگارانی است که به‌طور منظم با آن‌ها کار می‌کنید. شما دو "database" در این الگو دریافت می‌کنید. می‌توانید داستان‌ها را با "Coverage database" پیگیری کنید و با یک "database" دیگر، تماس‌های مطبوعاتی را مدیریت کنید. می‌توانید اطلاعات ضروری مانند نام نشریه، مکان، موضوعات، ایمیل و موارد دیگر را اضافه کنید.

دریافت "Media List"

20. مرکز سفر

قالب "travel hub" برنامه سفر شما، جزئیات هتل، هزینه‌ها، بلیط‌های پرواز، مکان‌های دیدنی و موارد دیگر را ترکیب می‌کند. شما همچنین می‌توانید بخشی به عنوان "travel journal" ایجاد کنید تا خاطرات زیبای سفر را یادداشت کنید. این یکی از بهترین قالب‌های "Notion" برای مسافران مکرر است.

دریافت "Travel Hub Template"

چگونه "Notion Templates" بسازیم

ایجاد "Notion templates" سفارشی بر اساس ترجیحات شما امکان‌پذیر است. شما می‌توانید راهنمای اختصاصی ما برای ایجاد یک "Notion template" از ابتدا را مطالعه کنید.

سفر خود را با "Notion" آغاز کنید

Notion می‌تواند چندین اپلیکیشن روی دستگاه شما را با استفاده از "templates" جایگزین کند. از "templates" فهرست شده در بالا مرور کرده و مانند یک حرفه‌ای سفر خود با Notion را آغاز کنید. در حالی که این کار را انجام می‌دهید، در بخش نظرات زیر، "template" مورد علاقه و پرکاربرد خود را به ما اطلاع دهید.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .