شماره تماس : 09219200813
info@farazito.ir

اگر صندوق پستی Outlook شما پر است چه کاری باید انجام دهید

دسته بندی ها

ویندوز

نویسنده

HadisNajafi

تاریخ انتشار

06 / مرداد / 1403

زمان مورد نیاز برای مطالعه

2 دقیقه

آیا صندوق پست Outlook شما پر است؟ .علاوه بر این، کسانی که سعی در ارسال ایمیل به شما دارند ممکن است با آن مواجه شوند.خوشبختانه، می توان با این پیام خطا مقابله کرد و Outlook را با چند نکته به کار انداخت..در این مقاله بخوانید اگر صندوق پستی Outlook شما پر است چه کاری باید انجام دهید ّبرای آموزش کامپیوتر میتوانید اموزش جادویی کامپیوتر را ببینید

مایکروسافت اوت لوک با چالشهای ناشی از صندوقهای ورودی مملو غریبه نیست.این راهنما نکات مفیدی را برای آزاد کردن فضای صندوق پست Outlook در ویندوز و جلوگیری از خطاها به شما ارائه میکند..بنابراین، اجازه دهید.

1. از ابزار پاکسازی صندوق پستی استفاده کنید.

Microsoft Outlook دارای ابزار پاکسازی صندوق پستی است که می تواند با حذف سریع ایمیل های قدیمی به کاهش اندازه صندوق پستی شما کمک کند..میتوانید با اجرای این ابزار شروع کنید تا مشکل «صندوق پست شما پر است، ممکن است نتوانید مواردی را ارسال یا دریافت کنید»..خطا در Outlook. مرحله 1: برنامه Outlook را باز کنید و روی منوی File در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 2: در برگه Info، روی Tools کلیک کرده و Mailbox Cleanup را انتخاب کنید.

مرحله 3: گزینه «یافتن آیتم های قدیمی تر از» را انتخاب کنید و مقدار را بر حسب روز در کادر متن وارد کنید.سپس روی Find کلیک کنید.

مرحله 4: کلید میانبر صفحه کلید Ctrl را فشار دهید تا همه ایمیل های قدیمی را انتخاب کنید.سپس، کلید Delete را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا آنها را حذف کنید.

 2. Outlook را برای خالی کردن موارد حذف شده در راه اندازی مجدد پیکربندی کنید.

وقتی ایمیل های ناخواسته را حذف می کنید، Outlook همچنان آنها را به مدت 30 روز در پوشه Deleted Items ذخیره می کند..این رفتار می تواند باعث شود Outlook حتی پس از حذف همه چیز، خطای Mailbox Full را نمایش دهد.برای جلوگیری از این امر، می توانید Outlook را طوری پیکربندی کنید که هنگام بستن برنامه، پوشه Deleted Items را خالی کند.. .مرحله 1: برنامه Outlook را باز کنید و روی منوی File در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

مرحله 2: گزینه ها را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله 3: به تب Advanced بروید و تیک گزینه Empty Deleted Items folders را هنگام خروج از Outlook پاک کنید..سپس، روی OK کلیک کنید.

Outlook را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

3. ایمیل های بزرگ را به صورت دستی حذف کنید.

یکی دیگر از راههای سریع برای آزاد کردن فضای ذخیرهسازی در صندوق پستی Outlook، حذف ایمیل های دارای پیوست های بزرگ است مرحله 1: برنامه Outlook را در رایانه شخصی خود باز کنید.روی ورودی Search Folders در پنجره سمت چپ کلیک راست کرده و New Search Folder را انتخاب کنید.

مرحله 2: در قسمت Organizing Mail، Large mail را انتخاب کنید و حداقل اندازه ایمیل را در کادر مشخص کنید.سپس، روی OK کلیک کنید.

مرحله 3: کلید Ctrl را روی صفحه کلید خود نگه دارید و ایمیل های ناخواسته را انتخاب کنید.سپس روی دکمه Delete در بالا کلیک کنید.

4. AutoArchiving را در Outlook فعال کنید.

Microsoft Outlook دارای ویژگی AutoArchive است که می تواند به طور خودکار موارد قدیمی را بایگانی کند تا از پر شدن صندوق پستی شما جلوگیری کند..در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است. مرحله 1: برنامه Outlook را در رایانه شخصی خود باز کنید و روی منوی File در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید..

مرحله 2: گزینه ها را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله 3: در پنجره Outlook Options، به تب Advanced بروید و روی دکمه AutoArchive Settings کلیک کنید..

مرحله 4: کادر مانند تصویر

مرحله 5: از چک باکس ها استفاده کنید تا مشخص کنید Outlook چگونه موارد قدیمی را در طول AutoArchive مدیریت کند.

مرحله 6: سن مواردی را که می خواهید بایگانی کنید وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

5. پیوستها را خارج از صندوق پستی ذخیره کنید.

اگر کار شما مستلزم دریافت پیوستهای زیادی در طول روز باشد، ممکن است اغلب در Outlook با خطای «صندوق پستی شما پر است» مواجه شوید..برای جلوگیری از این امر، می توانید پیوست های خود را خارج از Outlook ذخیره کنید. مرحله 1: برنامه Outlook را راه اندازی کنید و ایمیل حاوی پیوستی را که می خواهید ذخیره کنید باز کنید.روی فلش کنار پیوست خود کلیک کنید و Save As را انتخاب کنید.

مرحله 2: مکان مورد نظر خود را برای ذخیره پیوست انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

سپس می توانید با خیال راحت ایمیل حاوی پیوست را حذف کنید.

6. فایل Outlook PST را فشرده کنید.

فشرده سازی فایل Outlook PST در ویندوز می تواند به حذف فضای استفاده نشده و حذف اطلاعات اضافی در فایل داده کمک کند و به طور موثر اندازه آن را کاهش دهد..می توانید این کار را انجام دهید تا Outlook خود پر نشود. مرحله 1: برنامه Outlook را در رایانه شخصی خود باز کنید و روی منوی File در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید..

مرحله 2: در تب اطلاعات، روی تنظیمات حساب کلیک کنید و تنظیمات حساب را از منوی ایجاد شده انتخاب کنید..

مرحله 3: در تب Data Files، Outlook Data File را انتخاب کرده و روی تنظیمات کلیک کنید.

مرحله 4: روی دکمه Compact Now کلیک کنید.

صبر کنید تا Outlook حجم فایل داده را کاهش دهد و سپس بررسی کنید که آیا خطا همچنان ظاهر می شود یا خیر.

تغییر شکل صندوق پستی

با ادامه استفاده از Microsoft Outlook برای تبادل ایمیل، مدیریت کارآمد فضای صندوق پست به یک چالش تکراری تبدیل می شود..خوشبختانه، Outlook چندین گزینه مفید را برای جلوگیری از خطاهایی مانند کمک به شما ارائه می دهد.

تماس ما
09219200813
ایمیل ما
info@farazito.ir
آدرس ما
اصفهان
آموزش کامپیوتر از صفر تا صد

فرازیتو یکی از برترین سایت های آموزشی در زمینه کامپیوتر در ایران است که با دوره معروف جادوی کامپیوتر که صفر تا صد کامپیوتر را آموزش میدهد شناخته میشود .